Expositie Bewonder!

KuBra presenteert: ‘Bewonder!’ Vernissage zondag 6 mei 15.30 uur
8 Brabantse Kunstenaars te gast bij SHE-Art Gallery Nuenen

In SHE-Art Gallery, gelegen aan De Huufkes 34 in het kunstdorp Nuenen, gaat op 5 mei de nieuwe expositie ‘KuBra presenteert: Bewonder!’ van start met op zondag 6 mei om 15.30 uur de feestelijke vernissage. In de sfeervolle, inspirerende galerie exposeren van 5 tot en met 20 mei, naast de vaste kunstenaars, 8 kunstenaars aangesloten bij stichting KuBra ‘Kunstenaars uit Brabant’.

Tijdens de expositie ‘Bewonder!’ tonen de kunstenaars beeldende fragmenten, als een soort van handleiding, bij een ontmoeting tussen de mens en het leven. Authentieke gedachtesprongen worden raakvlakken en vormen een tegenwicht tussen persoonlijke beleving en natuur. De getoonde werken hebben meditatieve kwaliteiten in zich met een uitstraling van een serene rust. Ze geven een inzicht in verschillende creatieve processen die op het eerste gezicht absurd en toevallig lijken. Door het spelen met perspectief en het zoeken naar grenzen, ontstaat er een spanningsveld tussen twee en driedimensionaliteit. Een soort van flirten tussen plaats, toeschouwer, beeld en de kunstenaar met zijn vormcreaties. Diversiteit die op een speelse wijze een uitdaging kan zijn om een natuurlijke kortstondige verbintenis aan te gaan.

In vogelvlucht: Annelies Schooneman(schilderijen, verstilde mystieke landschappen), Wil van Gemert(olieverfschilderijen, realistische stillevens), Hanneke Bollen(realistische schilderijen met een abstracte twist), Eduard Linders(olieverfschilderijen, Vlakkeland; beleving en beelden vanuit de polder), Paula Groote(gekleurde fluweelzachte keramische sculpturen), Anjo Brohm(glazen sieraden en abstracte, organische objecten) Franca Schuurmans(fascinerende keramische vrouwenbeelden) en Anne van den Heuvel(kleurrijke textiele kunstwerken met geluiddempende werking).

De expositie wordt zondag 6 mei om 15.30 uur geopend. Tijdens deze expositie is SHE-Art Gallery, De Huufkes 34, 5674TM Nuenen, geopend woensdag en vrijdag t/m zondag van 5 t/m 20 mei 2018. Openingstijden: woensdag 12 tot 17 uur, vrijdag van 14 tot 19 uur, zaterdag van 12 tot 17 uur en zondag van 14.00 tot 17.00 uur. De toegang is vrij. Op de zondagen is een van de kunstenaars aanwezig. www.sheartgallery.com

Stichting KuBra
Het kunstenaars collectief KuBra (Kunstenaars uit Brabant) kent ruim 135 deelnemers die allemaal werken en wonen in Brabant (NL). De kunstenaars hebben onder andere als doel om hun werk gezamenlijk te exposeren in verschillende samenstellingen, op diverse locaties in Nederland en België.

Locatie:
SHE-Art Gallery, De Huufkes 34, 5674TM Nuenen
Sheila Haasnoot
She@sheartgallery.com
www.sheartgallery.com

Stichting KuBra:
Website: www.stichtingkubra.nl / www.brabantsekunstenaars.exto.nl
E-mail: info@stichtingkubra.nl
Secretariaat wilma@stichtingkubra.nl
Telefoon 06-38895119 (Wilma de Turck)

Vernissage: zondag 6 mei 15.30 uur
Openingstijden: 5 t/m 20 mei 2018