Opening tweede galerie van stichting KuBra: de KuBra-Art Galerie in Geldrop!

KuBra-Art presenteert: ‘Onverwacht Verrassend’ van 16 december t/m 11 februari 2018

Op zondag 17 december om 15.00 uur is de vernissage van de Première Expositie van KuBra-Art Galerie ‘Onverwacht Verrassend’, een titel met een meervoudige betekenis.

Onverwacht en absoluut heel verrassend is de nieuwe samenwerking tussen Sigrid Rhemrev-Bontenbal van galerie de Ruimte en Wilma de Turck van KuBra-Art, een samenwerking die garant staat voor een mooie nieuwe toekomst voor deze schitterende expositielocatie in hartje Geldrop aan de Molenstraat 2.

Zij gaan de uitdaging aan om naast het versterken van beide organisaties het culturele klimaat in de gemeente Geldrop-Mierlo en ver daar buiten een boost te geven!

Niet minder onverwacht en verrassend zijn de werken van de 7 Brabantse kunstenaars die in deze eerste expositie onder de nieuwe vlag worden getoond. Ook de ontstaansprocessen ervan kenmerken zich door verrassende en onverwachte ingevingen en vondsten. Mooie aanleidingen om een bezoek aan deze gevarieerde expositie te brengen.

Kunstenaars: Clem Stroeken (Eindhoven), Melanie van der Heijden-van Dee(’s-Hertogenbosch),  Arno Kuppens(Tilburg), Ankie van Dijk(Baarle-Nassau), Marijke van Seters(Eindhoven), Inge Smits(Helmond) en Anja van Schijndel(’s-Hertogenbosch).

Met ingang van 16 december verzorgt Stichting KuBra, onder de naam KuBra-Art in de linker ruimte van het oude postkantoor aan de Molenstraat 2 te Geldrop, wisselende exposities, steeds voor periodes van acht weken, waar iedere keer een afwisselend en verrassend deel van KuBra zich zal presenteren. KuBra is een stichting waar ruim 130 Brabantse kunstenaars bij aangesloten zijn en die als doelstelling heeft haar leden podia te bieden door het organiseren van exposities op verschillende locaties in Brabant en België. Door deze eigen expositieruimte biedt KuBra direct een podium aan haar leden. Hier draait alles om de kunstenaars. Zij exposeren, er wordt door de kunstenaars ingericht, geselecteerd en gecommuniceerd over de kunst. Deze activiteit zal ook de kunstenaars weer stimuleren tot het ontwikkelen van nieuwe projecten waardoor zij zich kunnen profileren in de kunstwereld. KuBra-Art zal in de toekomst extra kunst gerelateerde activiteiten ontwikkelen in de vorm van workshops en kunstfairs.

Galerie De Ruimte, gesetteld rechts van de entree, zal vanaf 16 december alle 2 maanden een nieuwe kunstcollectie presenteren. De galerie streeft ernaar de toegankelijkheid van kunst en het begrip voor en over kunst te vergroten. Beeldende kunst van hoogwaardige artistieke kwaliteit wordt tentoongesteld in al haar verschijningsvormen. Hiertoe behoren schilderijen van realistisch tot abstract, sieraden, fotografie, papierkunst, glasobjecten, beelden van brons, steen, staal en keramiek.

Kunst gerelateerde activiteiten als kunsthistorische lezingen, meet and greets en leuke activiteiten rondom het kunstkijken zullen regelmatig georganiseerd worden door galerie De Ruimte in 2018!

De expositie loopt van 16 december t/m 11 februari 2018. De galerie is geopend vrijdag en zaterdag van 14 tot 17 uur en zondag van 13 tot 17 uur en op afspraak. Op de zondagen wordt u ontvangen door één van onze kunstenaars, vrije toegang en vrij parkeren. U bent van harte welkom!

• KuBra-Art
  • info@stichtingkubra.nl