Galerie KuBra presenteert: ‘Verborgen Emoties’

Zondag 15 oktober vernissage 15.00 uur

Foto’s Gerard Monté……

In Galerie KuBra, gelegen aan het Burgemeester Loeffplein 64 in ’s-Hertogenbosch, gaat op 13 oktober de nieuwe expositie ‘Verborgen Emoties’ van start met op zondag 15 oktober om 15.00 uur de feestelijke vernissage. De bezoekers weten steeds vaker de weg te vinden naar de voetgangerspassage van parkeergarage De Tolbrug, waar kunst en ambachten steeds meer toegankelijk zijn voor het publiek. De expositie loopt van 13 oktober tot 12 november 2017.

4 Kunstenaars uit Brabant Kim Verhoef(’s-Hertogenbosch), Mabel Mulder(Best), Marion Timmermans(Waalwijk) en Corrie Overweg(Valkenswaard) tonen hun verborgen emoties middels digitale schilderijen en foto’s, olieverfschilderijen, stenen en keramische sculpturen en beelden van gerecycled materiaal.

Iedere maand zijn er wisselende exposities, steeds voor periodes van vier weken, waar iedere keer weer een afwisselend en verrassend deel van KuBra zich zal presenteren aan ‘s-Hertogenbosch, Brabant en ver daarbuiten. De galerie is geopend van donderdag t/m zaterdag en iedere 1ste zondag van de maand van 13 tot 17 uur en op afspraak. In de weekenden wordt u ontvangen door één van onze kunstenaars, vrije toegang. U bent van harte welkom!

De Kunstenaars:

Marion Timmermans’ werk heeft een emotionele lading doordat zij haar eigen levenservaringen verwerkt in haar beelden. Vraagstukken als wat is nu waard om te bewaren en wat gebeurd er met de toekomst als wij op deze manier afval blijven produceren, zijn ook zaken die haar bezighouden en worden dan ook verwerkt in de uiteindelijke uitvoering van haar beelden.

Mabel Mulder zoekt bij het oproepen van emoties naar wat er onder de oppervlakte zit. Haar inspiratie is de natuur, waarin zoveel moois in stilte gewoon ‘aanwezig’ is. Dan komen de diepere emoties naar boven, altijd met thema’s als verbinding, kracht, trots, soms kwetsbaarheid, zelfstandigheid en vrijheid. De beelden ontstaan in haar handen, gedurende een lang proces van hakken, vijlen en polijsten.

Corrie Overweg schildert het alledaagse; de mens in zijn eenvoud en arbeid. Kenmerkend wat een mens zo eigen maakt. Verwerkt in portret of een moment van het leven en alles wat daarmee samen hangt. Onschuld, troost, stilte, verdriet. Het samen zijn, inspanning, cultuur, strijd en prestatie, diepe emoties. Het werk is voor haar pas af als diegene wat hij ziet; het zien kan voelen en beleven.

Kim Verhoef is een fotograaf die zowel autonoom als documentair werk maakt. In haar autonome werk laat zij zich veelal leiden en inspireren door wat zich aandient in haar persoonlijke leven. Vaak start zij met het creëren van een beeld en tijdens het creatieproces wordt duidelijk wat de verborgen emotie is die bij het werk hoort.

Door de eigen galerie biedt KuBra direct een podium aan haar leden. Hier draait alles om de kunstenaars. Zij exposeren, zij bemensen de exposities en er wordt door de kunstenaars ingericht, geselecteerd en gecommuniceerd over de kunst. Daarnaast zullen er door de kunstenaars workshops en lezingen gehouden gaan worden.

De tijdelijke expositieruimte aan het Burgemeester Loeffplein, onderdeel van winkelcentrum De Arena, gelegen in de passage van parkeergarage Tolbrug, is mede mogelijk gemaakt door VOLOP Den Bosch, BNP, Gaphh Leegstandsbeheer en de eigenaar Aberdeen.

Door de samenwerking van deze partijen, kunstenaars en ambachtslieden houden we de Kunst in Brabant en ‘s-Hertogenbosch levend en toegankelijk voor iedereen!