Galerie KuBra presenteert: ‘Wereld in Contrasten’

De galerie van stichting KuBra terug in binnenstad van ‘s-Hertogenbosch

Na de succesvolle openingsexpositie in Galerie KuBra, gelegen aan het Burgemeester Loeffplein 64 in ‘s-Hertogenbosch, start op 4 augustus de nieuwe expositie ‘Wereld in Contrasten’ met op zondag 6 augustus om 15.00 uur de vernissage. De bezoekers weten steeds vaker de weg te vinden naar de voetgangerspassage van parkeergarage De Tolbrug, waar kunst en ambachten meer toegankelijk zijn voor het publiek. De expositie loopt van 4 augustus t/m 3 september 2017.

4 Kunstenaars uit Brabant laten tijdens deze expositie, kunstliefhebbers een kijkje nemen in hun eigen wereld van contrasten. KuBra laat als culturele organisatie weer een beeld zien van de kwaliteit en diversiteit van haar kunstenaars. Zo zijn er tekeningen met een eigen logica te bewonderen, maar ook gelaagde schilderijen met verrassende voorwerpen, vrije beelden die samengesteld zijn uit diverse materialen en stenen beelden gecombineerd met perspex en lood.

Met de kunstenaars: Lea Adriaans (Vught), Tineke van Laarhoven(Gilze), Melanie van der Heijden-Dee(‘s-Hertogenbosch) en Marianne van Zeeventer(Veghel).

Door de eigen galerie biedt KuBra direct een podium aan haar leden. Hier draait alles om de kunstenaars. Zij exposeren, zij bemensen de exposities en er wordt door de kunstenaars ingericht, geselecteerd en gecommuniceerd over de kunst. Daarnaast zullen er door de kunstenaars workshops en lezingen gehouden gaan worden.

De tijdelijke expositieruimte aan het Burgemeester Loeffplein, onderdeel van winkelcentrum De Arena, gelegen in de passage van parkeergarage Tolbrug, is mede mogelijk gemaakt door VOLOP Den Bosch, BNP, Gaphh Leegstandsbeheer en de eigenaar Aberdeen.

Door de samenwerking van deze partijen, kunstenaars en ambachtslieden houden we de Kunst in Brabant en ‘s-Hertogenbosch levend en toegankelijk voor iedereen.

Iedere maand zijn er wisselende exposities, steeds voor periodes van vier weken, waar iedere keer weer een afwisselend en verrassend deel van KuBra zich zal presenteren aan ‘s-Hertogenbosch, Brabant en ver daarbuiten. De galerie is geopend van donderdag t/m zaterdag van 13 tot 17 uur, iedere 1ste zondag van de maand van 13 tot 17 uur en op afspraak. In de weekenden wordt u ontvangen door een van onze kunstenaars, vrije toegang. U bent van harte welkom!