22 juli t/m 20 augustus 2017 De Ruimte

Expositie KuBra presenteert: ‘Van diepe grond en stil verlangen’ van 22 juli t/m 20 augustus 2017- Galerie de Ruimte – Geldrop

Op zondag 23 juli om 15.00 uur vindt in galerie De Ruimte in Geldrop de feestelijke vernissage plaats van de expositie KuBra presenteert: ‘Van diepe grond en stil verlangen’. Een krachtige groepsexpositie door eigenzinnige Brabantse Kunstenaars die zijn aangesloten bij stichting KuBra. De expositie loopt van 22 juli t/m 20 augustus 2017.

Het kunstenaars collectief KuBra (Kunstenaars uit Brabant) kent ruim 125 leden die allemaal werken en wonen in Brabant (NL). De kunstenaars hebben als doel om hun werk gezamenlijk te exposeren in verschillende samenstellingen, op diverse locaties in Nederland en België.

Negen Brabantse kunstenaars tonen hun ziel, hun kwetsbaarheid en de harmonie die daaruit ontstaat. Blijdschap, weemoed, positiviteit, reflectie, schoonheid, kracht, stilte en meer, uitgedrukt in beelden en kleuren die je uitnodigen uitdagingen aan te gaan en de wereld mooier te maken.

Thea Bijl(Steensel), Conny Lemke(Nuenen), Lilian Steenhuisen(Rosmalen),  Kitty Tijbosch(Lieshout), Kim Verhoef(’s-Hertogenbosch), José Smits(Best), Mabel Mulder(Best), Antoinette Cremers(Roosendaal) en curator  Clem Stroeken(Eindhoven) vormen samen de tentoonstelling ‘Van diepe grond en stil verlangen’.

Galerie De Ruimte, Molenstraat 2, 5664 HV Geldrop. Expositie loopt van 22 juli t/m 20 augustus 2017 en is te bezoeken op vrijdag en zaterdag van 14.00 tot 17.00 uur en op zondag van 13.00 tot 17.00 uur. Tijdens de openingstijden wordt u ontvangen door enkele kunstenaars. Toegang gratis.

• Galerie de Ruimte
  • Molenstraat 2
  • 5664 HV Geldrop
  • www.deruimtekunst.nl
  • Opening                                             Feestelijke vernissage zondag 23 juli om 15.00 uur
  • Openingsdagen en tijden:          van 22 juli t/m 20 augustus 2017
  •                                                                Vrijdag en zaterdag geopend van 14 tot 17/zondag van 13 tot 17 uur
  •                Toegang gratis
  • Stichting KuBra:
  • Website:             www.stichtingKuBra.nl  / www.brabantsekunstenaars.exto.nl
  • E-mail:                  info@stichtingKuBra.nl
  • Secretariaat       wilma@stichtingKuBra.nl
  •                                06-38895119 (Wilma de Turck)
64 entries
0 comments

Sheila Haasnoot-van Empel, stichting KuBra wenst je heel veel succes met je nieuwe galerie! ... Meer...Minder...

Delen wordt op prijs gesteld!

‘Kunstzinnige verhalen’ is een gevarieerde expositie met keramische en bronzen sculpturen, glaswerken, sieraden, schilderijen en houtsnedes. De mens, de natuur en cultuur zijn overkoepelende thema's.
Gebruikmaking van een grote diversiteit aan materialen, in combinatie met de persoonlijke stijl van de kunstenaars zorgen voor een gevarieerd beeld en maakt dat bezichtiging van deze expositie meer dan de moeite waard is

Een verhalende groepsexpositie met 12 eigenzinnige kunstenaars die zijn aangesloten bij de Brabantse stichting KuBra; Emerentia van Vroenhoven(Breda), Bets van Boxel(Waspik), Marion van Bergen(Zundert), Anjo Brohm(’s-Hertogenbosch), An Brzoskowski(Bakel), Marijke van Seters(Eindhoven), Marlene van Alphen(Etten-Leur), Jeanette van Dun(Vught), Tineke Holm(Haaren), Annette Schwartzmans(Tilburg), Simone Grootveld(Breda) en Mirjam Hopman(Drunen).

Expositie Kunstzinnige verhalen

oktober 28, 2017, 2:00pm - november 5, 2017, 10:00am

‘Kunstzinnige verhalen’ is een gevarieerde expositie met keramische en bronzen sculpturen, glaswerken, sieraden, schilderijen en houtsnedes. De mens, de natuur en cultuur zijn overkoepelende thema...

Zondag 15 oktober om 15.00 uur is de vernissage van expositie 'Verborgen Emoties' in Galerie KuBra aan het Burgemeester Loeffplein 64 in 's-Hertogenbosch. Vrije toegang. Welkom!
4 Kunstenaars uit Brabant Kim Verhoef, Corrie Overweg, Mabel Mulder en Marion Timmermans tonen hun verborgen
emoties middels digitale schilderijen en foto’s, olieverfschilderijen, stenen en keramische sculpturen en beelden van gerecycled materiaal.
Meer info www.stichtingkubra.nl Bezoek Den Bosch, Winkelcentrum Arena Den Bosch