22 juli t/m 20 augustus 2017 De Ruimte

Expositie KuBra presenteert: ‘Van diepe grond en stil verlangen’ van 22 juli t/m 20 augustus 2017- Galerie de Ruimte – Geldrop

Op zondag 23 juli om 15.00 uur vindt in galerie De Ruimte in Geldrop de feestelijke vernissage plaats van de expositie KuBra presenteert: ‘Van diepe grond en stil verlangen’. Een krachtige groepsexpositie door eigenzinnige Brabantse Kunstenaars die zijn aangesloten bij stichting KuBra. De expositie loopt van 22 juli t/m 20 augustus 2017.

Het kunstenaars collectief KuBra (Kunstenaars uit Brabant) kent ruim 125 leden die allemaal werken en wonen in Brabant (NL). De kunstenaars hebben als doel om hun werk gezamenlijk te exposeren in verschillende samenstellingen, op diverse locaties in Nederland en België.

Negen Brabantse kunstenaars tonen hun ziel, hun kwetsbaarheid en de harmonie die daaruit ontstaat. Blijdschap, weemoed, positiviteit, reflectie, schoonheid, kracht, stilte en meer, uitgedrukt in beelden en kleuren die je uitnodigen uitdagingen aan te gaan en de wereld mooier te maken.

Thea Bijl(Steensel), Conny Lemke(Nuenen), Lilian Steenhuisen(Rosmalen),  Kitty Tijbosch(Lieshout), Kim Verhoef(’s-Hertogenbosch), José Smits(Best), Mabel Mulder(Best), Antoinette Cremers(Roosendaal) en curator  Clem Stroeken(Eindhoven) vormen samen de tentoonstelling ‘Van diepe grond en stil verlangen’.

Galerie De Ruimte, Molenstraat 2, 5664 HV Geldrop. Expositie loopt van 22 juli t/m 20 augustus 2017 en is te bezoeken op vrijdag en zaterdag van 14.00 tot 17.00 uur en op zondag van 13.00 tot 17.00 uur. Tijdens de openingstijden wordt u ontvangen door enkele kunstenaars. Toegang gratis.

• Galerie de Ruimte
  • Molenstraat 2
  • 5664 HV Geldrop
  • www.deruimtekunst.nl
  • Opening                                             Feestelijke vernissage zondag 23 juli om 15.00 uur
  • Openingsdagen en tijden:          van 22 juli t/m 20 augustus 2017
  •                                                                Vrijdag en zaterdag geopend van 14 tot 17/zondag van 13 tot 17 uur
  •                Toegang gratis
  • Stichting KuBra:
  • Website:             www.stichtingKuBra.nl  / www.brabantsekunstenaars.exto.nl
  • E-mail:                  info@stichtingKuBra.nl
  • Secretariaat       wilma@stichtingKuBra.nl
  •                                06-38895119 (Wilma de Turck)
70 entries

Laatste weekend!
A.s. zaterdag 16 december van 13.00 tot 17.00 uur is tijdens de Éxpositie KuBra 'Water naar de Zee' in galerie KuBra kunstenaar Gilles de Rooij aanwezig.

A.s. zondag 17 december van 13.00 tot 17.00 uur is kunstenares Anja van Minderhout(Ulijn) aanwezig en vertelt over haar werk.
Ook werk te zien van Jef Hendriks, Kitty Tijbosch en Marjolijn Koppelaars.
Meer informatie : www.stichtingkubra.nl

UITGELICHT: ANJA ULIJN

Keramische beelden uit de Zee

‘Ik hoor vaak dat mijn werk niet alleen uitnodigt om op afstand te bekijken, maar ook om van dichtbij te willen onderzoeken. Dan zeg ik graag; laat mijn werk u raken!,’ aldus Anja.
Ze gebruikt diverse stooktechnieken, namelijk Raku, rookstoken en het stoken van aardewerk op lage en hoge temperatuur.
Bij de laatste techniek krijgen de werkstukken in eerste instantie een basis op een lage temperatuur van 1050°C. Het creatieve proces is hierna nog lang niet voltooid en vervolgens wordt de glazuurlaag aangebracht en volgt een tweede stook op 1050°C of 1250°C. De glazuurlaag wordt nu één met het werkstuk, sterk en ondoordringbaar.
Haar werkstukken zijn opvallend gevarieerd. Ze beperkt zich tot maximaal twee tot drie soortgelijke werkstukken en stapt dan weer over naar totaal andere vormen. De beelden en schalen hebben de meest uiteenlopende, vaak buitenissige vormen. Haar werken kenmerken zich door een grote speelsheid. Dit uit zich bijvoorbeeld in de vaak grillige oppervlaktes met veel detail. Ze maakt graag gebruik van verschillende bijzondere en afwijkende materialen zoals kraaltjes, stukjes hout, metaal of andere materialen om haar werken op te sieren of meer accent mee te geven.
Meer informatie over Anja is te vinden op zijn site: www.anjaulijn.nl

Burgemeester Loeffplein 64
(voetgangerspassage parkeergarage Tolbrug)
5211RX ‘s-Hertogenbosch
Bezoek Den Bosch Winkelcentrum Arena Den Bosch

Vandaag, tijdens het inrichten van Expositie KuBra-Art Galerie Geldrop Onverwacht Verrassend en Galerie De Ruimte, hebben we de eerste bezoeker al mogen ontvangen.......Was inderdaad Onverwacht en zeker Verrassend! ... Meer...Minder...

Sneak preview...KuBra-Art Galerie Molenstraat 2 Geldrop....zondag 17 december 15.00 uur feestelijke opening van de Expositie KuBra-Art Galerie Geldrop Onverwacht Verrassend en een toast op de samenwerking met Galerie De Ruimte. Vrije entree, vrij parkeren. Welkom! Info: www.stichtingkubra.nl
Met de kunstenaars Inge Smits, Arno Kuppens, Clem Stroeken, Marijke van Seters, Anja van Schijndel, Ankie Van Dijk en Melanie Van Der Heijden-van Dee.

Stadsblad Den Bosch woensdag 13 december 2017. Stadsblad Den Bosch
Expositie galerie KuBra presenteert: Wintersalon en Kerstfair Kunst & Design & Ambachten van woensdag 20 t/m zondag 24 december van 11 tot 17 uur voetgangerspassage Tolbrug Burgemeester Loeffplein.