Tentoonstelling KuBra presenteert: ‘Kleurkracht’ van 24 juni t/m 9 juli 2017

Galerie de Verdieping – Moergestel

Op zaterdag 24 juni om 14.00 uur vindt in galerie De Verdieping in Moergestel de feestelijke vernissage plaats van de expositie KuBra presenteert: ‘Kleurkracht’ en wordt omlijst door muziek van singer-songwriter Robert Munning. Een krachtige groepsexpositie door eigenzinnige Brabantse Kunstenaars die zijn aangesloten bij stichting KuBra. De expositie loopt van 24 juni t/m 9 juli 2017

Het kunstenaars collectief KuBra (Kunstenaars uit Brabant) kent ruim 125 leden die allemaal werken en wonen in Brabant (NL). De kunstenaars hebben als doel om hun werk gezamenlijk te exposeren in verschillende samenstellingen, op diverse locaties in Nederland en België

‘Kleurkracht’ is een gevarieerde expositie met schilderijen en sculpturen van 12 Brabantse kunstenaars. Mens, natuur en kleur, zijn de overkoepelende thema’s, uitgebeeld in diverse stijlen. Zo zijn er realistische stillevens te bewonderen, maar ook mixed media en abstracte schilderijen, zeefdrukken, en originele beelden. Kortom de moeite van het bezichtigen waard! Wil van Gemert(Vught), Marlene van Alphen(Etten-Leur), Melanie van der Heijden(’s-Hertogenbosch), Petra Verlooij(Etten-Leur), Robert Munning(Riel), Greetje Oldewarris(Baarle), Diana van Oort(’s-Hertogenbosch), Karen Pelckmans(Haaren), Patrice Vermeer(Vught), Tineke van Laarhoven(Gilze), Kim Verhoef(’s-Hertogenbosch) en curator Carla van Gisbergen(Hilvarenbeek) vormen samen de tentoonstelling ‘Kleurkracht’.

De kracht van deze expositie bestaat daar uit dat de Brabantse kunstenaars stuk voor stuk een eigen kijk, droomwereld en/of belevenis hebben gehad ten tijde van het scheppen van het object. De werken zijn niet toevallig tot stand gekomen; het zijn allemaal iconen die een aparte kijk op onze huidige samenleving verbeelden.

Galerie de Verdieping, Industrieweg 16, 5066 XJ te Moergestel. Expositie loopt van 24 juni t/m 9 juli 2017 en is in de weekenden te bezoeken, zaterdagen geopend van 13.00 tot 17.00 uur en zondagen van 11.00 tot 17.00 uur. Tijdens de openingstijden wordt u ontvangen door enkele kunstenaars. Toegang gratis.