Meditatieve muziek van Diapason

Diapason is een collectief dat alle muzikale windstreken samenbrengt tot de fijnste meditatieve muziek. We maken onder meer gebruik van percussie zoals de Afrikaanse Udu en de Darbuka uit het Midden-Oosten, blaasinstrumenten zoals de Australische Didgeridoo en de Japanse Sakuhachi en snaarinstrumenten zoals de Chinese Ghu-zeng en de Indiase Sitar.

Reacties van bezoekers:

“Een verrassende combinatie van geluiden, prachtig …”

“Heerlijk! Wanneer komen jullie weer?”

“Wat een mooie sferen roepen jullie hiermee op. Ik kan me hierbij helemaal ontspannen.”

Over ons

Diapason werd in 1995 opgericht en wisselde in de loop der jaren een paar keer van samenstelling. Sinds 2008 bestaat Diapason uit Fred Brouwer, Tim Timmermans en Misja Vermeulen. Alle drie hebben we een enorme passie voor muziek en hebben we ons op allerlei manieren uiteenlopende instrumenten eigen gemaakt. Zo maakte Fred jaren geleden kennis met de Didgeridoo tijdens een cursus, waarna hij er zelf een uit Australië liet overkomen. Inmiddels heeft hij er zeven, naast een breed scala andere bijzondere instrumenten. Tim leerde zichzelf ooit keelzingen naar aanleiding van een documentaire over de keelzangers in Tuva. Ook maakte hij zich de Didgeridoo eigen en diverse percussie instrumenten. Misja speelde als kind al drums, keyboard en gitaar. Later leerde hij Sitar spelen tijdens zijn reizen naar India.

Bezoek ook de website www.diapason.nl of volg ons op Facebook: https://www.facebook.com/boventoonensemble.diapason