Laatste expositie in Schilderstraat 17a ‘s-Hertogenbosch

Tot 31 december biedt  Zeefdrukatelier Kurtface honderden zeefdrukken aan tegen sterk gereduceerd tarief. De laatste kans tot aankoop van originele en gesigneerde grafiek in de aankomende cadeaumaand. Ook in De Kunstwinkel worden unieke betaalbare kunstwerkjes van regionale kunstenaars aangeboden.

Op 1 januari 2017 moet zeefdrukatelier Kurtface na 25 jaar noodgedwongen de deuren aan  Schilderstraat 17a te ‘s-Hertogenbosch sluiten. Na een gerechtelijke procedure en een maas in de wet,  is de huur opgezegd door de huidige eigenaar van het pand, die er appartementen wil realiseren. Om die reden organiseert Kurtface in samenwerking met KuBra (kunstenaars uit Brabant) en De Kunstwinkel een laatste grote grafiek- en verkooptentoonstelling. Oud en nieuwe grafisch werk uit het omvangrijke archief en originele kunstwerkjes van regionale kunstenaars.

In 1991, de beginperiode, was het vooral een atelier en grafische werkplaats. Wim Habraken maakte samen met twee andere vennoten grote producties. In de loop der tijd is hij alleen verder gegaan en is zich meer gaan richten op de verkoop van werken die hij had gemaakt. De galerie en lijstenmakerij  bleven; samen met Gerard van Selst, onder de noemer ‘Iets moois aan de muur.nl’.

In 2012 sloot stichting KuBra zich, een collectief waarin inmiddels ruim 125 Brabantse kunstenaars onder leiding van Wilma de Turck, de krachten bundelen. Het atelier kon overleven doordat er workshops werden gegeven en grafisch ontwerpers werden begeleid.

Met pijn in het hart zullen we dit pand gaan verlaten en afscheid nemen van de karakteristieke en ‘beruchte’ Schilderstraat. Wat we hier hebben opgebouwd, kunnen we niet 1-2-3 realiseren op een andere plek. We gaan een nieuwe samenwerking aan met STOK en het Kruithuis. Van maart tot en met juli 2017 vindt de galerie KuBra onderdak in het Kruithuis; ook de workshops van Kurtface en in de toekomst ook andere kunstenaars kunnen hier plaatsvinden. Voor het zeefdrukatelier en de Kunstwinkel zijn we nog op zoek naar een geschikte locatie in het hart van ’s-Hertogenbosch. Suggesties zijn zeer welkom op kurtface@planet.nl of info@stichtingkubra.nl.

64 entries
0 comments

Sheila Haasnoot-van Empel, stichting KuBra wenst je heel veel succes met je nieuwe galerie! ... Meer...Minder...

Delen wordt op prijs gesteld!

‘Kunstzinnige verhalen’ is een gevarieerde expositie met keramische en bronzen sculpturen, glaswerken, sieraden, schilderijen en houtsnedes. De mens, de natuur en cultuur zijn overkoepelende thema's.
Gebruikmaking van een grote diversiteit aan materialen, in combinatie met de persoonlijke stijl van de kunstenaars zorgen voor een gevarieerd beeld en maakt dat bezichtiging van deze expositie meer dan de moeite waard is

Een verhalende groepsexpositie met 12 eigenzinnige kunstenaars die zijn aangesloten bij de Brabantse stichting KuBra; Emerentia van Vroenhoven(Breda), Bets van Boxel(Waspik), Marion van Bergen(Zundert), Anjo Brohm(’s-Hertogenbosch), An Brzoskowski(Bakel), Marijke van Seters(Eindhoven), Marlene van Alphen(Etten-Leur), Jeanette van Dun(Vught), Tineke Holm(Haaren), Annette Schwartzmans(Tilburg), Simone Grootveld(Breda) en Mirjam Hopman(Drunen).

Expositie Kunstzinnige verhalen

oktober 28, 2017, 2:00pm - november 5, 2017, 10:00am

‘Kunstzinnige verhalen’ is een gevarieerde expositie met keramische en bronzen sculpturen, glaswerken, sieraden, schilderijen en houtsnedes. De mens, de natuur en cultuur zijn overkoepelende thema...

Zondag 15 oktober om 15.00 uur is de vernissage van expositie 'Verborgen Emoties' in Galerie KuBra aan het Burgemeester Loeffplein 64 in 's-Hertogenbosch. Vrije toegang. Welkom!
4 Kunstenaars uit Brabant Kim Verhoef, Corrie Overweg, Mabel Mulder en Marion Timmermans tonen hun verborgen
emoties middels digitale schilderijen en foto’s, olieverfschilderijen, stenen en keramische sculpturen en beelden van gerecycled materiaal.
Meer info www.stichtingkubra.nl Bezoek Den Bosch, Winkelcentrum Arena Den Bosch