Persbericht – Kleurrijk in Verscheidenheid

Opening expositie Stichting KuBra presenteert: ‘Kleurrijk in Verscheidenheid ‘ in de Steenfabriek te Gilze van 5 t/m 13 november 2016

De expositie ‘Kleurrijk in Verscheidenheid’ in de Steenfabriek te Gilze wordt op zaterdagmiddag 5 november om 14.00 uur feestelijk geopend.

Stichting KuBra – Kunstenaars uit Brabant keert jaarlijks terug in de Steenfabriek. Nu met een kleurrijke expositie met zeer diverse kleurrijk werk van 9 kunstenaars. Verschillende disciplines, veel kleur, maar samen een eenheid.

Carla van Gisbergen heeft een eigen techniek ontwikkeld, die ze verwerkt in rustige, verstilde kleurrijke landschappen.

Leny de Vos toont kleurrijke intuïtieve werken geïnspireerd door mens, natuur en gebeurtenissen.

Bets van Boxel, een fijnschilder met werken die je opnieuw gevoelig maken voor stillevens.

Ellen Voets heeft een grote liefde voor het continent Afrika. Zij schildert de Afrikaanse Serengeti en de mensen die er wonen.

Marlies Heere laat prachtige portrettekeningen van dieren zien.

De stenen oplichtende beelden van Leny Verschuren laten de kracht zien van eenvoud.

Franka Schuurmans verrast met opvallende serene vrouwfiguren en urnen, keramische beelden met een bijzondere techniek.

Sierraden kleurig in vitrines van Marianne Querido, met intrigerende titels.

En tenslotte kunstenaar en curator Mariette van der Meer met kleurige surreële schilderijen, geïnspireerd door film en natuur.

De expositie ‘Kleurrijk in Verscheidenheid’ in de Steenfabriek te Gilze wordt op zaterdagmiddag 5 november om 14.00 uur feestelijk geopend, waarna de aanwezige exposanten de bezoekers graag langs hun werk zullen leiden. Geopend van 5 tot en met 13 november 2016, op zaterdag en zondag van 12.00 tot 17.00 uur. Tijdens de openingstijden zijn steeds enkele exposerende kunstenaars aanwezig. U vindt de Steenfabriek aan de Steenfabriek 7, 5126PB te Gilze.

KuBra (Kunstenaars Uit Brabant) is een stichting, opgericht op 17 februari 2011, met als doel het samenbrengen van Brabantse kunstenaars en het stimuleren van onderlinge samenwerking. Inmiddels hebben 125 Brabantse kunstenaars zich aangesloten. Doordat kunstenaars zelf hun krachten bundelen, kunnen zij samen een organisatie vormen waaruit blijkt dat kunst niet weg te denken is uit onze samenleving. Ook wil KuBra een podium bieden voor haar leden. Dit werd de afgelopen jaren steeds gedaan door tijdelijke exposities op diverse plekken in Brabant en in België.

In ’s-Hertogenbosch hebben zij een thuishaven gevonden van waaruit het netwerk verder uitgebreid wordt en KuBra een goede naamsbekendheid opbouwt, binnen én buiten Brabant.

Website                               www.stichtingkubra.nl

www.brabantsekunstenaars.exto.nl

E-mail                                   info@stichtingkubra.nl

Secretariaat                        wilma@stichtingkubra.nl