posterMVDG_2016-2

•                         kurtface@planet.nl Wim Habraken 06-20881489
  • ___________________________________________________________

• 1. Inloop-workshop  Zeefdrukken met eco-inkt

• Onder leiding van: Chika Ito – Japans kunstenares -restaurateur kunstboeken – Internationaal werkend kunstenaar- http://www.chikaito.com/
  • Wanneer: Zaterdag 8 oktober van 12 tot 17 uur
  • Duur: 10 minuten (inloopworkshop)
  • Waar: Galerie KuBra/Zeefdrukatelier Kurtface-Schilderstraat 17a-5211 NB ‘s-Hertogenbosch
  • Geschikt voor: De workshop is laagdrempelig en is geschikt voor alle geïnteresseerde;  kunstenaars, hobbyisten en andere creatievelingen van 2 tot 100 jaar  (Ook zeer geschikt voor kinderen)
  • Omschrijving: Zeefdrukken op een gebonden boek met zelfgemaakte eco-inkt. (koffie-inkt, bosbes-inkt, rodekool-inkt, etc.)
  • Iedere deelnemer krijgt een paar proefdrukjes(op papier/kaartje) en een boek(karton 100% goede kwaliteit papier)
  • Kosten per workshop:  € 5.00(incl. materialen)
  • chika        chika1

• 2. Introductieworkshop Zeefdruk

• Onder leiding van: Wim Habraken, grafiekdocent aan de hoge school vd kunsten in Utrecht. Eigen zeefdrukatelier Kurtface-www.kurtface.nl
  • Wanneer: Zaterdag 15 oktober van 12 tot 17 uur
  • Duur: 1 dagdeel  4-5 uur
  • Omschrijving: Een gezellige introductie tot grafiek tijdens ‘De maand van de grafiek’  en het geeft inzicht in de zeefdruktechniek in het bijzonder met mooie voorbeelden en uitleg daarover.
  • Alle onderdelen van de techniek worden kort belicht; inkten, papier, fotografisch zeefdrukken, Photoshop, nummeren en signeren.
  • Naar aanleiding van een eigen ontwerp gaat iedereen, in een kleur,  een afdruk maken in de zeefdruktechniek van een ontwerp op A4 formaat.
  • Kosten workshop: Speciale grafiekmaandprijs: € 50.00 incl. materialen, koffie/thee en een Bossche Bol.
  • Kurtface (2)   10371999_469488573183359_728110098136910663_n

• 3. Workshop Houtsnede

• Onder leiding van: Marion van Bergen, graficus, opleiding vrije grafiek aan het IKO Hoogstraten(B). Verbonden aan het Nederlands Steendrukmuseum- http://www.marionvanbergen.nl/
  • Wanneer: Zaterdag 22 oktober van 12 tot 17 uur
  • Duur: 1 dagdeel  4-5 uur
  • Geschikt voor: De workshop is laagdrempelig en geschikt voor alle geïnteresseerde;  kunstenaars, hobbyisten en andere creatievelingen
  • Omschrijving: Een introductie tot houtsnede(hoogdruk)  tijdens ‘De maand van de grafiek’  en het geeft inzicht in de houtsnede met mooie voorbeelden en uitleg daarover.
  • Aan de hand van zelf meegebrachte ontwerpen(niet groter dan A3) gaat iedereen met gutsen en een houtplaat aan de slag. Onder begeleiding worden de houtsnedes op een speciale manier afgedrukt. Na afloop gaat ieder met zijn eigen afdrukken naar huis.
  • Kosten workshop: Speciale grafiekmaandprijs:
  • € 50.00 incl. materialen (2 gutsen, MDF plaat  A4 of A3 formaat,  Wenzou rijstpapier,  gebruik van inkt, inktrol, tekenmateriaal , koffie/thee en een Bossche Bol.
  • 20130519_185326  FB_IMG_1405344901278
  • Vooraf rechtstreeks aanmelden voor de workshops: info@stichtingkubra.nl