Expositie Galerie KuBra presenteert: ‘Driemaal anders’

Van 12 augustus t/m 18 september 2016

Op vrijdag 12 augustus vanaf 12.00 uur worden de deuren geopend van de expositieruimte van Galerie KuBra in de Schilderstraat en wordt er eigenzinnig werk getoond van 3 Brabantse kunstenaars.

De kunstenaars Marja Noyons uit Westerhoven, Freek van Andel uit Breda en Inge van der Vloed uit Middelrode tonen een selectie uit hun oeuvre van twee– en driedimensionaal werk.

Marja Noyons toont werken die een impressie geven van haar inspiraties die ze  door waarneming op het doek uitwerkt, soms niet realistisch, maar vertaald naar eigen werkelijkheid. Ze schildert vanuit haar beleving; het gevoel zit niet altijd in de herkenbaarheid van de voorstelling maar in de emotionele lading die ze met vorm en kleur weergeeft.

Inge van der Vloed werkt in haar beelden met het krachtig spel van lijn en lichtval waarbij ze de unieke karakteristieken van de steen gebruikt. Inge schept er een groot genoegen in om de harde steensoorten uitsluitend handmatig te bewerken.

Freek van Andel is illustrator. De getoonde werken komen voort uit het project “Oefening, Baard, Kunst”. Hoe langer de baard, hoe eenzamer de man. Het heeft geresulteerd in werken over eenzaamheid en vervreemding van de mensheid.

Kunstenaars collectief KuBra (Kunstenaars uit Brabant) kent 125 kunstenaars die allemaal werken en wonen in Brabant (NL). De kunstenaars hebben als doel hun werk gezamenlijk te exposeren in verschillende samenstellingen, op diverse locaties in Nederland en België.

Galerie KuBra, Schilderstraat 17a, 5211NB ‘s-Hertogenbosch. Open vanaf vrijdag 12 augustus tot en met zondag 18 september 2016.

De galerie is geopend woensdag(ov), donderdag en vrijdag van 12 tot 17 uur, zaterdag en zondag van 13 tot 17 uur en op afspraak. Van donderdag t/m zondag is één van de kunstenaars aanwezig. Toegang gratis.

Galerie KuBra

Schilderstraat 17a                              Expositie 12 augustus t/m 18 september 2016

5211 NB ’s-Hertogenbosch

Openingstijden:                                  woensdag (ov) donderdag en vrijdag van 12.00 – 17.00 uur