Op zaterdag 7 september om 15.00 uur is de officiële opening in Galerie KuBra van de expositie “If I had a Tale”.

Galerie KuBra is in mei het toneel geweest van filmopnames voor de film Hero Zero, een afstudeerproject van Ivan Hidayat. Hero Zero is een korte fictiefilm dat het verhaal vertelt van Zero, een kind van het interbellum in het toekomstige Nederland. Zoals vele jongeren van haar generatie mist ze een doel in het leven. Hierdoor besluit ze een radicale omwenteling aan haar bestaan te geven door de wereld van de premiejager te betreden. Hidayat vertelt zo een duidelijk verhaal met zijn film. Curator Maykel Schoonus heeft daarop Agnes van Dijk, Gerda Kunst, Elke Kip, Hella Martens, Miriam Groenen, Alex Rietveld en Maykel Schoonus zelf, gevraagd om ook een verhaal te komen vertellen in Galerie KuBra. Alle zeven kunstenaars hebben werk dat de fantasie van de toeschouwer zal prikkelen. Wat is het verhaal dat ze willen vertellen? De tentoonstelling zal een bijzondere mix worden van couture, assemblages, fotografie en schilderkunst, die de verbeelding van iedere bezoeker flink aan het werk zal zetten.

Galerie KuBra, Hinthamerstraat 100, 5211 MS ‘s-Hertogenbosch, 1ste verdieping. Expositie 6 weken achtereen open van 5 september tot en met 13 oktober 2013. Tijdens de openingstijden van donderdag tot en met zondag van 12.00 tot 17.00 uur wordt u ontvangen door één van onze kunstenaars. U bent van harte welkom.

If I Had a tale poster

27 juni t/m 21 juli 2013 Galerie KuBra presenteert:”Color your life!”

Op donderdag 27 juni a.s. start de zomer met de kleurrijke expositie van Galerie KuBra: “Color your life!”.

Deze expositie wordt op vrijdagavond 28 juni om 19.00 uur ingeleid door curator, kunstenaar en galeriehouder Jan van Strien. KuBra is de in februari 2013 geopende galerie van Stichting KuBra. Binnen deze stichting zijn 107 Brabantse kunstenaars aangesloten om samen op ontdekkingstocht te gaan, om elkaar een podium te bieden, samen te werken en om de Brabantse kunst te stimuleren. Zeven Brabantse Kunstenaars tonen hun werk: Marije van Toledo, Margot Oomen, Anita de Baaij, Kitty Tijbosch, Karin Hulst, Luciënne van Eeden en Ria Klomp.

Galerie KuBra, Hinthamerstraat 100, 5211 MS ‘s-Hertogenbosch, 1ste verdieping. Expositie van 27 juni t/m 21 juli 2013. Tijdens de openingstijden van donderdag tot en met zondag van 12.00 tot 17.00 uur wordt u ontvangen door één van onze kunstenaars. U bent van harte welkom.

poster juli galerie 2013