Stichting KuBra presenteert: “Realisme 2013” in Kasteel Ravenhof te Stabroek (België)

Expositie Stichting KuBra presenteert: ”Realisme 2013” 6 t/m 16 juli 2013.

Stichting KuBra, hét kunstenaarscollectief uit Brabant(i.s.m. IKIM vzw), is terug in kasteel Ravenhof te Stabroek, het prachtige kasteel, gelegen in het Moretusbos en presenteert acht van haar kunstenaars. Een tentoonstelling met een zomers karakter met o.a. kleurrijke schilderkunst zowel figuratief, abstract als surrealistisch, bronzen en keramische beelden en “Art in Boxes”. Met werken van Henny Adank (Breda), José Smit (Best), Rina van den Aarssen (Bergen op Zoom), Marina Cleiren (Putte), Gill Gallandat Huet (Eindhoven), Irma van Koningsbruggen(Helvoirt), Robert Doesburg (Waalwijk) en Elke Kip (Nuenen). Zaterdag 6 juli om 14.00 uur wordt onder het genot van een hapje en een drankje de expositie feestelijk geopend door de Burgemeester van Stabroek, de heer Rik Frans, waarna de aanwezige kunstenaars u graag langs hun werk zullen leiden. U kunt de expositie bezoeken van 6 tot en met 16 juli 2013, alle dagen geopend van 12.00 uur tot 17.00 uur. Tijdens de openingstijden zijn steeds enkele exposerende kunstenaars aanwezig. U vindt Kasteel Ravenhof aan Oud Broek 2, B-2940 Stabroek, België.

Variëteit

De kunstenaars van KuBra zorgen voor een gevarieerd en professioneel beeld van de stand van zaken in Brabant op artistiek gebied. Iedere kunstenaar toont de meest recente werken. Deze expositie toont aan dat door diversiteit toch een mooie synergie ontstaat en dat verschillende disciplines en stijlen elkaar versterken. Op deze wijze is er voor iedere bezoeker wel iets te vinden wat hij of zij zal bevallen. Dat is KuBra! Kracht door variatie, creativiteit en kruisbestuivingen.

KuBra in 2013 nóg groter, beter en professioneler!

KuBra (Kunstenaars Uit Brabant) is een stichting, opgericht op 17 februari 2011, met als doel het samenbrengen van Brabantse kunstenaars en het stimuleren van onderlinge samenwerking. Inmiddels hebben 107 Brabantse kunstenaars zich aangesloten. Doordat kunstenaars zelf hun krachten bundelen, kunnen zij samen een organisatie vormen waaruit blijkt dat kunst niet weg te denken is uit onze samenleving. Ook wil KuBra een podium bieden voor haar deelnemers. Dit werd afgelopen twee jaar steeds gedaan door tijdelijke exposities op diverse plekken in Brabant en in België. In 2013 zal KuBra zich op deze wijze blijven profileren, maar KuBra onderneemt ook een unieke stap in de Brabantse kunstgeschiedenis: het openen van een eigen galerie in de binnenstad van ’s-Hertogenbosch op 16 februari 2013.