Stichting KuBra presenteert: “Zomerse Brabantse kunst part II”, in kasteel Ammersoyen te Ammerzoden 1 t/m 31 juli 2013.

Expositie Stichting KuBra presenteert: ”Zomerse Brabantse Kunst part II” 1 t/m 31 juli 2013.

Stichting KuBra, hét kunstenaarscollectief uit Brabant, gaat over de Brabantse grens: Gelderland! In de Taveerne van Kasteel Ammersoyen te Ammerzoden , strategisch gelegen tussen Maas en Waal, in het schitterende rivierenland van de Bommelerwaard presenteert stichting KuBra alweer drie van haar kunstenaars. Deel twee van een verrassende zomerse tentoonstelling met klassieke realistische schilderijen van Jan Teunissen (Best), realistische keramische dierenbeelden van Wilma de Turck(‘s-Hertogenbosch) en ruimtelijke olieverfschilderijen van Eduard Linders(’s-Hertogenbosch). U kunt de expositie bezoeken van 1 t/m 31 juli 2013, dinsdag t/m vrijdag van 11.00 tot 17.00 uur, in het weekend van 13.00 tot 17.00 uur. Toegang gratis!

U vindt Kasteel Ammersoyen aan de Kasteellaan 1, 5324 JR Ammerzoden.

Variëteit

De kunstenaars van KuBra zorgen voor een gevarieerd en professioneel beeld van de stand van zaken in Brabant op artistiek gebied. Deze expositie toont aan dat door diversiteit toch een mooie synergie ontstaat en dat verschillende disciplines en stijlen elkaar versterken. Op deze wijze is er voor iedere bezoeker wel iets te vinden wat hij of zij zal bevallen. Dat is KuBra! Kracht door variatie, creativiteit en kruisbestuivingen.

KuBra in 2013 nóg groter, beter en professioneler!

KuBra (Kunstenaars Uit Brabant) is een stichting, opgericht op 17 februari 2011, met als doel het samenbrengen van Brabantse kunstenaars en het stimuleren van onderlinge samenwerking. Inmiddels hebben 107 Brabantse kunstenaars zich aangesloten. Doordat kunstenaars zelf hun krachten bundelen, kunnen zij samen een organisatie vormen waaruit blijkt dat kunst niet weg te denken is uit onze samenleving. Ook wil KuBra een podium bieden voor haar leden. Dit werd afgelopen twee jaar steeds gedaan door tijdelijke exposities op diverse plekken in Brabant en in België. In 2013 zal KuBra zich op deze wijze blijven profileren, maar KuBra onderneemt ook een unieke stap in de Brabantse kunstgeschiedenis: het openen van een eigen galerie in de binnenstad van ’s-Hertogenbosch op 16 februari 2013.