Stichting KuBra presenteert: “Stilte en Bezinning” in Kasteel Ravenhof te Stabroek (België)

Stichting KuBra, hét kunstenaarscollectief uit Brabant(i.s.m. IKIM vzw), is voor de 2e maal deze maand in kasteel Ravenhof te Stabroek, het prachtige kasteel, gelegen in het Moretusbos en presenteert zes van haar kunstenaars. Een kunstzinnige weergave van stilte en bezinning. Ontdek de schoonheid van de abstractie! Met werken van José Smits (Best), Loes Watchman (Helmond), Eduard Linders(‘s-Hertogenbosch), Jan van Strien (Kaatsheuvel), Renée Middelkoop (Oosterhout), en Tiny Sommers (Langenboom). Zaterdag 20 juli om 14.00 uur wordt onder het genot van een hapje en een drankje de expositie feestelijk geopend door de Burgemeester van Stabroek, de heer Rik Frans, waarna de aanwezige kunstenaars u graag langs hun werk zullen leiden. U kunt de expositie bezoeken van 20 tot en met 30 juli 2013, alle dagen geopend van 12.00 uur tot 17.00 uur. Tijdens de openingstijden zijn steeds enkele exposerende kunstenaars aanwezig. U vindt Kasteel Ravenhof aan Oud Broek 2, B-2940 Stabroek, België.

Poster Ravenhof Stilte en bezinning-01

********************************************

6 t/m 16 juli 2013 Galerie KuBra presenteert:”Realisme 2013″

Stichting KuBra presenteert: “Realisme 2013” in Kasteel Ravenhof te Stabroek (België)

Stichting KuBra, hét kunstenaarscollectief uit Brabant, is terug in kasteel Ravenhof te Stabroek, het prachtige kasteel, gelegen in het Moretusbos en presenteert acht van haar kunstenaars. Een tentoonstelling met een zomers karakter met o.a. kleurrijke schilderkunst zowel figuratief, abstract als surrealistisch, bronzen en keramische beelden en “Art in Boxes”. Met werken van Henny Adank (Breda), José Smit (Best), Rina van den Aarssen (Bergen op Zoom), Marina Cleiren (Putte), Gill Gallandat Huet (Eindhoven), Irma van Koningsbruggen(Helvoirt), Robert Doesburg (Waalwijk) en Elke Kip (Nuenen). Zaterdag 6 juli om 14.00 uur wordt onder het genot van een hapje en een drankje de expositie feestelijk geopend door de Burgemeester van Stabroek, de heer Rik Frans, waarna de aanwezige kunstenaars u graag langs hun werk zullen leiden. U kunt de expositie bezoeken van 6 tot en met 16 juli 2013, alle dagen geopend van 12.00 uur tot 17.00 uur. Tijdens de openingstijden zijn steeds enkele exposerende kunstenaars aanwezig. U vindt Kasteel Ravenhof aan Oud Broek 2, B-2940 Stabroek, België.

Poster Ravenhof realisme juli 2013-02

********************************************

1 t/m 31 juli 2013 Galerie KuBra presenteert:””Zomerse Brabantse Kunst part II”

Expositie Stichting KuBra presenteert: ”Zomerse Brabantse Kunst part II” 1 t/m 31 juli 2013.

Stichting KuBra, hét kunstenaarscollectief uit Brabant, gaat over de Brabantse grens: Gelderland! In de Taveerne van Kasteel Ammersoyen te Ammerzoden , strategisch gelegen tussen Maas en Waal, in het schitterende rivierenland van de Bommelerwaard presenteert stichting KuBra alweer drie van haar kunstenaars. Deel twee van een verrassende zomerse tentoonstelling met klassieke realistische schilderijen van Jan Teunissen (Best), realistische keramische dierenbeelden van Wilma de Turck(‘s-Hertogenbosch) en ruimtelijke olieverfschilderijen van Eduard Linders(’s-Hertogenbosch). U kunt de expositie bezoeken van 1 t/m 31 juli 2013, dinsdag t/m vrijdag van 11.00 tot 17.00 uur, in het weekend van 13.00 tot 17.00 uur. Toegang gratis!U vindt Kasteel Ammersoyen aan de Kasteellaan 1, 5324 JR Ammerzoden.

poster juli Ammersoyen 1

*******************************