“Onthoofding” in Galerie KuBra!

Maandag 13 mei was Galerie KuBra, Hinthamerstraat 100 in ‘s-Hertogenbosch het decor van opnames voor de film Hero Zero. De korte fictiefilm, een afstudeerproject van de jonge Bossche filmmaker Ivan Hidayat, zal in de loop van het jaar in ‘s-Hertogenbosch in première gaan. KuBra werd enkele weken geleden benaderd om mee te werken aan deze film. Daar KuBra als doel heeft een podium te bieden aan kunstenaars, was de beslissing snel genomen en werd een datum geprikt voor de opnames. Enthousiaste acteurs en figuranten vergezelden de hoofdrolspeelster bij de diverse opnames, die voorspoedig verlopen zijn. De filmcrew bleek enthousiast over de locatie en het resultaat van het filmen. Dat resultaat kunt u over enkele maanden gaan zien.

Het project Hero Zero onderscheidt zich van de heersende stijl in de Nederlandse cinema. Actie en science fiction komen hier volop aan bod, de sensatie waar de hedendaagse jeugd naar verlangt en die Hero Zero zal bieden. Realisatie van dit project was mogelijk door de samenwerking met stichting Solos. Een team van Bossche jongeren die door middel van Hero Zero een podium krijgen om hun talent te uiten. Het beoogde eindproduct kan stichting KuBra alleen maar ondersteunen: een film gemaakt door jonge Brabantse kunstenaars en voor jongeren.

P1050710-001