Stichting KuBra presenteert boeiende Expositie naar het thema “Passie en Verlangen”.

In de StadsGalerij in Breda organiseert Stichting KuBra wederom een interessante expositie. KuBra, hét jonge Brabantse kunstenaarscollectief van beeldend kunstenaars wonend en werkend in Brabant, weet steeds weer te boeien met eigentijdse exposities door hun deelnemers.

De nieuwe expositie in de Stadsgalerij in Breda vindt plaats van 6 tot en met 16 december.

In deze expositie zijn diverse disciplines op een evenwichtige manier samengebracht. Kenmerkend is de passie van de exposerende kunstenaars voor het materiaal waarmee ze werken, de bereidheid om nieuwe wegen te onderzoeken en de authenticiteit van hun werk.

Deelnemende Brabantse kunstenaars zijn: Angelique Houtzager, Budel (schilderijen), Susan Lambeck, Breda (collages), Eduard Linders, ‘s-Hertogenbosch (schilderijen), Clem Stroeken, Eindhoven (schilderijen), Roxanne Swan, Nuenen (schilderijen), Marije van Toledo, Oosterhout (schilderijen), Leny de Vos-van Erp, ‘s-Hertogenbosch (schilderijen) en Marion Vriens, Roosendaal (papieren beelden).

De expositie is met kennis van zaken uiterst smaakvol ingericht. De geëxposeerde werken komen in de typische nostalgische ambiance van de StadsGalerij goed tot hun recht. Juist de verscheidenheid van stijlen versterkt elkaar onderling, waardoor het geheel een boeiende kijk- en gevoelservaring oplevert. De gemeenschappelijkheid, respectievelijk de overeenkomst in de tentoongestelde werken versterkt deze beleving. In antwoord op het thema van de expositie ademen alle werken een sfeer van passie en verlangen. De passie van de makers; je kunt er niet omheen en op welhaast ondefinieerbare wijze voel je het verlangen dat zij in hun werk tot uitdrukking trachten te brengen. Een verlangen naar vrijheid, naar ruimte, naar verbondenheid, naar liefde, naar een betere wereld en naar nieuwe structuren en systemen. Er is geen plek waar deze emotie beter tot zijn recht komt dan in de StadsGalerij.

De officiële opening van de expositie voor genodigden vindt plaats op donderdagavond 6 december om 20.00 uur.
Daarna is de expositie te bezoeken van 7 tot en met 16 december op alle dagen tussen 12.00 uur en 17.00 uur (op donderdag 13 december tot 21.00 uur). Toegang is gratis. Tijdens de openingsuren zijn steeds enkele exposerende kunstenaars aanwezig. Zij leiden u graag langs hun werk. StadsGalerij, Oude Vest 34, 4811 HT Breda