Stichting KuBra, hét kunstenaarscollectief van Brabant voor kunstenaars en kunstliefhebbers presenteert:

OUD en NIEUW”
de ontwikkeling van de kunstenaar
een KuBra tentoonstelling

Oud en Nieuw, de nieuwste expositie van Stichting KuBra, toont de ontwikkeling van de kunstenaar. Zeven schilders en vier beeldhouwers laten zien hoe ze werkten “in het begin” en hoe ze door vasthoudendheid, inspiratie en creativiteit tot nieuw werk zijn gekomen. Een kunstenaar staat nooit stil en maakt steeds ander werk, gebaseerd op ervaringen en ontdekkingen. Kom het zelf zien, verbaas je over de grenzen die overschreden zijn en geniet van de onbegrensde mogelijkheden die kunst je kan bieden.

De grensoverschrijdende expositie “Oud en Nieuw” in de Steenfabriek te Gilze wordt op zaterdagmiddag 24 november om 13.00 uur feestelijk geopend, waarna de aanwezige exposanten u graag langs hun werk zullen leiden. U kunt de expositie bezoeken van 24 november tot en met 2 december 2012. Geopend op zaterdag en zondag van 12.00 tot 17.00 uur. Tijdens de openingstijden zijn steeds enkele exposerende kunstenaars aanwezig. U vindt de Steenfabriek aan de Steenfabriek 7, 5126PB te Gilze.

Het elftal Brabantse kunstenaars wordt gevormd door: Henny Adank (Breda), Ellen Berens (Nuenen), Petry Claassen (Helmond), Els Gladdines (Bergen op Zoom), Rina de Haas-Stoop (Geldrop), Peter Hendriks (Tilburg), Hennie van de Lande (Breda), Cor van Opijnen (Tilburg), Paula Withagen (Halsteren), Emerentia van Vroenhoven (Best) en Marianne van Zeeventer (Veghel).

Stichting KuBra
Een kunstenaarscollectief met het doel het samenbrengen van kunstenaars, wonend en werkend in Noord-Brabant. KuBra wil kunstenaars stimuleren en begeleiden. Tevens bevordert ze samenwerking tussen kunstenaars onderling en organiseert de stichting workshops, activiteiten en exposities, alsmede het stimuleren van de ontwikkeling van (Brabantse) artistieke activiteiten.

Vanaf de oprichting in 2011 hebben inmiddels 88 Brabantse kunstenaars zich aangesloten. KuBra zal steeds vaker vertegenwoordigd zijn in het Brabantse culturele milieu. In 2012 stonden er 16 exposities op de agenda! Belangrijk in dit proces is ook de lancering van onze website www.stichtingkubra.nl . Hier kunnen kunstenaars, culturele instellingen en kunstliefhebbers elkaar treffen om ideeën uit te wisselen, inspiratie op te doen of om een leuke culturele dag uit te plannen. KuBra kunstenaars zijn immers zeer actief!

Er is een aanbod van schilderkunst, van expressionistisch tot mixed-media , van popart tot abstract en tot realistisch, maar ook fotografie, keramiek, beelden, installaties, couture, glaskunst en videokunst.

Gevarieerde exposities van echte Brabantse Kunstenaars neerzetten, dat is een van onze kenmerken! Bekijk onze website www.stichtingkubra.nl en zie wat Kunstenaars Uit BRAbant te bieden hebben!