STICHTING KuBra sterk vertegenwoordigd tijdens Schouwburgpromenade = Kunstpromenade van 11 t/m 31 augustus 2012 te Tilburg

Op zaterdag 11 augustus om 12.00 uur is de officiële aftrap van de langste overdekte kunstgalerie van Tilburg en omstreken! De Schouwburgpromenade in Tilburg pakt samen met Stichting KuBra, Stichting KIVI en Studio Xplo uit, om drie weken lang een platform te creëren voor kunstenaars om hun werken te tonen aan het winkelend publiek. Het evenement loopt van 11 tot en met 31 augustus.

De etalages van 33 winkels aan de Schouwburgpromenade zullen worden voorzien van kunstwerken van totaal 40 kunstenaars. Stichting KuBra wordt vertegenwoordigd door 25 van haar Brabantse kunstenaars! Tijdens de opening zijn de exposerende kunstenaars aanwezig.
Stichting KIVI en Studio Xplo zorgen er onder meer voor dat er op de zaterdagen 18 en 25 augustus diverse kunstzinnige activiteiten zullen plaats vinden op de Schouwburg promenade.

Deze openbare kunstgalerie toont aan dat door diversiteit toch een mooie synergie ontstaat en dat de verschillende kunstenaars en winkels elkaar versterken en dat de interactie tussen kunstenaars, winkeliers en het winkelend publiek wordt bevorderd.

KuBra in 2012 nóg groter, beter en professioneler!
Een jaar na de oprichting blijkt het animo voor Stichting KuBra enorm en professionalisering van de organisatie is nodig gebleken. Het bestuur van de stichting is daarom uitgebreid en externe adviseurs zijn ingeschakeld om KuBra verder uit te bouwen. Inmiddels hebben 88 Brabantse kunstenaars zich aangesloten. KuBra zal steeds vaker vertegenwoordigd zijn in het Brabantse culturele milieu, dit jaar staan er alweer 16 exposities op de agenda! Belangrijk in dit proces is ook de lancering van de eigen website, www.stichtingkubra.nl. Hier kunnen kunstenaars, culturele instellingen en kunstliefhebbers elkaar treffen om ideeën uit te wisselen, inspiratie op te doen of om een leuke culturele dag uit te plannen. KuBra kunstenaars zijn immers zeer actief!