Stichting KuBra gaat over de grens: Expositie in Kasteel Ravenhof te Stabroek (België)
Expositie Stichting KuBra presenteert: ”Zomer op de grens II – figuratief” 14 t/m 24 juli 2012

Stichting KuBra, een kunstenaarscollectief uit Brabant, presenteert in samenwerking met I.K.I.M. vzw, acht van haar kunstenaars in kasteel Ravenhof te Stabroek, een prachtig kasteel, gelegen in het Moretusbos. Een verrassende hedendaagse tentoonstelling met klassieke en moderne figuratieve schilderkunst, beeldhouwwerken, bronzen, keramische beelden en popart. Met werken van Robert Doesburg(Babyloniënbroek), Jan van Strien(Kaatsheuvel), Jan Teunissen(Best), Peer van Gennep(Eindhoven), Wilma de Turck(’s-Hertogenbosch), Marlou Mercx(Bergen op Zoom), Maykel Schoonus(Tilburg) en Marie Louise Ewen(Breda). Kasteel Ravenhof heeft een toegankelijk park van 25 ha. en ligt vlak aan de Nederlandse grens. Zaterdag 14 juli om 14.00 uur wordt de expositie feestelijk geopend door de burgemeester van Stabroek, mevrouw De Bie, waarna de aanwezige kunstenaars u graag langs hun werk zullen leiden. U kunt de expositie bezoeken van 14 t/m 24 juli 2012, alle dagen geopend van 12.00 uur tot 18.00 uur. Tijdens de openingstijden zijn steeds enkele exposerende kunstenaars aanwezig. U vindt Kasteel Ravenhof aan Oud Broek 2, B-2940 Stabroek, België.

Variëteit
Iedere kunstenaar heeft zich laten leiden door het thema: “Zomer op de grens-figuratief”. Deze expositie toont aan dat door diversiteit toch een mooie synergie ontstaat en dat verschillende disciplines en stijlen elkaar versterken. Robert Doesburg toont esthetisch sensuele schilderijen in squarestijl, gebruikmakend van vele kleuren en kleurnuances. De figuratief-abstracte schilderijen van Jan van Strien vormen samen met zijn bronzen beelden één geheel. De klassiek-realistische olieverfschilderijen met een vleugje romantiek van Jan Teunissen, zijn op ambachtelijke wijze tot stand gekomen. De beeldhouwwerken van Peer van Gennep hebben een zomers en luchtig karakter, vrij en ontspannen. Wilma de Turck toont realistische keramische dierenbeelden, ieder beeld met een eigen karakter. De acrylschilderijen met bloemen van Marlou Mercx, zijn opgezet met krachtige streken en boeiende kleuren. Maykel Schoonus communiceert via zijn popart schilderijen en 3-d objecten met de toeschouwer en de olieverfschilderijen van Marie Louise Ewen laten u de sfeer, de geuren, de kleuren en de dans uit de Oriënt beleven.

KuBra in 2012 nóg groter, beter en professioneler!
Een jaar na de oprichting blijkt het animo voor Stichting KuBra enorm en professionalisering van de organisatie is nodig gebleken. Het bestuur van de stichting is daarom uitgebreid en externe adviseurs zijn ingeschakeld om KuBra verder uit te bouwen. Inmiddels hebben 88 Brabantse kunstenaars zich aangesloten. KuBra zal steeds vaker vertegenwoordigd zijn in het Brabantse culturele milieu, dit jaar staan er alweer 13 exposities op de agenda! Belangrijk in dit proces is ook de lancering van de eigen website, www.stichtingkubra.nl. Hier kunnen kunstenaars, culturele instellingen en kunstliefhebbers elkaar treffen om ideeën uit te wisselen, inspiratie op te doen of om een leuke culturele dag uit te plannen. KuBra kunstenaars zijn immers zeer actief!