Expositie: “KuBra in souterrain Kasteel Nemerlaer VI“

Op zaterdag 7 juli 2012 om 11.00 uur start de vervolgexpositie met schilderijen van Emerentia van Vroenhoven uit Best en beelden van Peter Hendriks uit Tilburg in het souterrain van Kasteel Nemerlaer, Kasteellaan 2 te Haaren. Expositie 7 juli t/m 14 augustus 2012. Openingstijden: woensdag t/m zondag van 11.00 uur tot 18.00 uur. Voor meer informatie: www.stichtingkubra.nl of www.kasteelnemerlaer.nl .

Tentoonstelling
De beelden van Peter Hendriks hebben een “Eigen-zinnig” karakter. Dat is zijn manier om zich te onderscheiden van andere beeldhouwers. Hierdoor ontstaan beelden die uniek in zijn soort genoemd mogen worden. Hij creëert zijn beelden door te kijken naar de steen en de grenzen daarvan op te zoeken, grote risico’s nemend, door de kwetsbaarheid van de steen bloot te leggen.
Emerentia van Vroenhoven laat zich uitdagen om niet alleen een mooie compositie te bepalen, maar vooral ook om het “licht” in het doek, keramische of glasobject te kunnen breken. Haar schilderijen kunnen zowel realistisch of abstraherend zijn.
Emerentia versus Peter, samen verenigd door Kasteel Nemerlaer en stichting KuBra. De dialoog die ontstaat tussen de verschillende disciplines zorgt voor een dynamische tentoonstelling tegen de achtergrond van het souterrain van Kasteel Nemerlaer.

Een jaar na de oprichting blijkt het animo voor Stichting KuBra enorm en professionalisering van de organisatie is nodig gebleken. Het bestuur van de stichting is daarom uitgebreid en externe adviseurs zijn ingeschakeld om KuBra verder uit te bouwen. Inmiddels hebben 85 Brabantse kunstenaars zich aangesloten. KuBra zal steeds vaker vertegenwoordigd zijn in het Brabantse culturele milieu, dit jaar staan er alleen al 5 vervolgexposities op de agenda in het souterrain van kasteel Nemerlaer en ook nog 13 exposities op andere Brabantse locaties! Belangrijk in dit proces is ook de lancering van de eigen website, www.stichtingkubra.nl. Hier kunnen kunstenaars, culturele instellingen en kunstliefhebbers elkaar treffen om ideeën uit te wisselen, inspiratie op te doen of om een leuke culturele dag uit te plannen. KuBra kunstenaars zijn immers zeer actief!