KuBra presenteert: Groepsexpositie naar vrij thema 16 t/m 24 juni 2012

Deelnemende kunstenaars: Rahelica Baile (schilderijen), Angelique Houtzager (schilderijen), Greetje Oldewarris (keramische beelden), Antonia de Ridder (schilderijen), Sandra Schuurmans (schilderijen,) Jan Smits (schilderijen), Clem Stroeken (schilderijen) en Marion Vriens (papieren beelden).
Locatie: Steenfabriek, Steenfabriek 7 (v/h Alphenseweg 19), 5126 PB Gilze
Van 16 t/m 24 juni 2012. Geopend op zaterdag en zondag van 12.00 tot 17.00 uur.

Stichting KuBra presenteert: boeiende expositie naar vrij thema.
In de Steenfabriek in Gilze organiseert Stichting KuBra wederom een interessante expositie. Anderhalf jaar geleden gestart weet KuBra, hét Brabants kunstenaarscollectief van beeldend kunstenaars wonend en werkend in Brabant, steeds weer te boeien met eigentijdse exposities door hun leden. En die hebben veel te bieden; van abstracte schilderijen, realistische portretten en moderne beeldhouwwerken tot fotografie, digitale kunst, glassierkunst en keramische beelden.

De nieuwe expositie in de Steenfabriek te Gilze vindt plaats van 16 tot en met 24 juni.
In deze expositie zijn diverse disciplines op een evenwichtige manier samengebracht. Denk daarbij aan keramische kunst, kleurrijke schilderijen in acryl- en olieverf, zowel realistisch als abstract, zowel verstild als extravert, beelden van papier, restmaterialen en lijm en andere vormen van creatieve expressie. Kenmerkend is de passie van de exposerende kunstenaars voor het materiaal waarmee ze werken, de bereidheid om nieuwe wegen te onderzoeken en de authenticiteit van hun werk.

De expositie is smaakvol ingericht, zodanig dat de diverse disciplines elkaar in hun verscheidenheid versterken. Angelique Houtzager exposeert met werken in acryl die door kleurgebruik emotie oproepen. Rahelica Baile beeldt in kleurexpressies gebieden uit die getroffen zijn door tegenspoed. Antonia de Ridder laat organische natuurvormen zien en Jan Smits schildert met veel passie realistische Brabants landschappen. Gemaakt in diverse handvormtechnieken toont Greetje Oldewarris onder meer vrouwenfiguren.
Sandra Schuurmans stelt het menselijk lichaam centraal en zoomt in op het gezicht waarbij het oog centraal wordt gesteld. Marion Vriens stelt in haar beelden en wandsculpturen vragen over maatschappelijke actualiteiten en Clem Stroeken tenslotte druk zijn emoties uit in verstilde natuurabstracties in olieverf.

U kunt de expositie bezoeken van 16 tot en met 24 juni op zaterdag en zondag tussen 12.00 uur en 17.00 uur. Tijdens de openingstijden zijn steeds enkele exposerende kunstenaars aanwezig. Zij leiden u graag langs hun werk.
Steenfabriek, Adres: Steenfabriek 7 (v/h Alphenseweg 19), 5126 PB Gilze

Websites                     www.stichtingkubra.nl  / www.brabantsekunstenaars.exto.nl
                         info@stichtingkubra.nl
Secretariaat