Expositie: “KuBra thuis in souterrain Kasteel Nemerlaer V“

Souterrain Kasteel Nemerlaer en Stichting KuBra (Kunstenaars uit Brabant) zijn in 2011 een nauwe samenwerking aangegaan, welke nu verder uitgewerkt wordt middels tentoonstellingen in het souterrain van het kasteel. Iedere zes weken zullen twee kunstenaars namens KuBra deze ruimtes van het kasteel vullen met kunst. Op zaterdag 26 mei 2012 om 11.00 uur start de vervolgexpositie met schilderijen van Leonie Maréchal uit Eindhoven en Cor van Opijnen uit Tilburg  in het souterrain van Kasteel Nemerlaer, Kasteellaan 2 te Haaren. Expositie 26 mei t/m 3 juli 2012.  Openingstijden: woensdag t/m zondag van 11.00 uur tot 18.00 uur. Voor meer informatie: www.stichtingkubra.nl  of www.kasteelnemerlaer.nl .

Tentoonstelling

Cor van Opijnen toont mixed-media schilderijen. Zijn krachtig werk in acryl heeft een natuurlijke expressie van oer elementen als steen, metalen/roest en zand. Fossielen en thema’s als verdwenen beschavingen gecombineerd met hedendaagse materie kenmerken zijn werk.

De schilderijen van Leonie Maréchal zijn doorwerkt met sterke lijnen, die zowel verstilling als kracht uitstralen, elke verfstreek is een reactie op de vorige tot het beeld ontstaat dat ze wil laten zien.

Cor versus Leonie, samen verenigd door Kasteel Nemerlaer en stichting KuBra. De dialoog die ontstaat tussen de verschillende disciplines zorgt voor een dynamische tentoonstelling tegen de achtergrond van het souterrain van Kasteel Nemerlaer.