Expositie: “KuBra thuis in souterrain Kasteel Nemerlaer III“

Souterrain Kasteel Nemerlaer en Stichting KuBra (Kunstenaars uit Brabant) zijn in 2011 een nauwe samenwerking aangegaan, welke nu verder uitgewerkt wordt middels tentoonstellingen in het souterrain van het kasteel. Iedere zes weken zullen twee kunstenaars namens KuBra deze ruimtes van het kasteel vullen met kunst. Op zondag 19 februari 2012 om 11.00 uur start de vervolgexpositie met beelden van Petry Claassen uit Helmond en schilderijen van Kitty Tijbosch uit Lieshout in het souterrain van Kasteel Nemerlaer, Kasteellaan 2 te Haaren. Expositie 19 februari  t/m 10 april 2012.  Openingstijden: zondag van 11.00 uur tot 18.00 uur. Voor de overige actuele openingstijden zie: www.kasteelnemerlaer.nl.  Voor meer informatie: www.stichtingkubra.nl .

Tentoonstelling

Beeldhouwster en keramiste Petry is gefascineerd door de mens in al haar facetten en maakt  figuratieve beelden van diverse materialen. De aandacht voor het handwerk is prominent aanwezig. Zij kiest duidelijk voor een ambachtelijke en traditionele verwerking waardoor alle beelden uniek zijn.

Kitty toont schilderijen met boeiende abstracte composities waarbij een wisselwerking ontstaat tussen een ‘schilderachtige’ vlakverdeling en een grafische lijnvoering. Petry versus Kitty, samen verenigd door Kasteel Nemerlaer en stichting KuBra. De dialoog die ontstaat tussen de verschillende disciplines zorgt voor een dynamische tentoonstelling tegen de achtergrond van het souterrain van Kasteel Nemerlaer.

Stichting KuBra

Op 17 februari 2011 is Stichting KuBra (Kunstenaars Uit BRAbant) opgericht. KuBra is een Brabants kunstenaarscollectief van 84 beeldend kunstenaars zowel professioneel als semiprofessioneel, wonend en werkend in Brabant. Een kunstenaar van KuBra bezit de volgende capaciteiten: een goede beheersing van de techniek en het materiaal, een eigenheid en verbeeldings- en zeggingskracht.

Deze kunstenaars hebben veel te bieden, van abstracte tot realistische schilderijen, moderne beeldhouwwerken, fotografie, digitale kunst, glassierkunst, couture, installaties en keramische beelden. Bij veel kunstenaars kunt u ook terecht voor een opdracht of een workshop. Al deze kunstenaars hebben minimaal twee dingen gemeen: de liefde en de passie om te creëren en de verbondenheid met Brabant.

Stichting KuBra

Website                             www.stichtingkubra.nl
                               wilma@stichtingkubra.nl
Exposanten