Thematische tentoonstelling van Stichting KuBra

“Beeld, de altijd verbindende factor” is het thema waarmee de tweede groep Brabantse kunstenaars van Stichting KuBra van 17 tot en met 25 september voor de dag komt in Gallery Het Berkendijkje in Beek en Donk. Rondom dit thema presenteren Ellen Berens (Nuenen), Peter Hendriks (Tilburg), Hella Martens (Eindhoven), Maykel Schoonus (Tilburg),  Wilma de Turck (Engelen/Den Bosch) en Loes Watchman (Helmond) zich in deze sfeervolle omgeving. Zaterdag en zondag kunt u de expositie bezoeken tussen 12.00 uur en 17.00 uur. U vindt Gallery Het Berkendijkje op Berkendijkje 8 te Beek en Donk. Kijk voor meer informatie over de deelnemers op http://www.stichtingkubra.exto.nl/.

De tentoonstelling
Beeld, de verbintenis van het werk van deze Brabantse kunstenaars. Op deze tentoonstelling laten zij zien waar zij voor staan met hun eigen werk waarbij ze elkaar tevens versterken. De figuratieve abstracte schilderijen van Ellen Berens zijn symbolisch, met sprekende kleuren in harmonie met het onderwerp en Peter Hendriks maakt sculpturen vanuit zijn gevoel, geest en ziel. De digitale kunst van Hella Martens schept logica in de chaos en Maykel Schoonus neemt je mee op ontdekkingsreis door de wondere wereld vol schilderkunst en fotografie. Wilma de Turck combineert haar fascinatie voor aarde en dier in keramisch werk en de installatiekunst van Loes Watchman in combinatie met abstracte schilderijen maakt dat de tentoonstelling een interessant geheel vormt. Samen delen deze zeven Brabantse kunstenaars een bindende factor: die voor kunst.

“Beeld, de altijd verbindende factor”

In 2010 startte de Tilburgse beeldhouwer Peter Hendriks een online groepsexpositie op de kunstenaarssite Exto.nl, speciaal voor kunstenaars die wonen en werken in Brabant. Binnen enkele maanden groeide deze groep uit tot de grootste online kunstenaarsgroep op de Exto-site. Inmiddels zijn 100 kunstenaars lid. Het werd dus tijd dit verder uit te bouwen. Op 17 februari 2011 is daarom Stichting KuBra opgericht. Het belangrijkste doel van de stichting is het samenbrengen van beeldend kunstenaars in Brabant, het stimuleren, begeleiden en bevorderen van samenwerking tussen kunstenaars en het organiseren van exposities, workshops en activiteiten in de meest ruime zin van het woord. Deze expositie is het derde resultaat na de presentatie van Stichting KuBra in de Steenfabriek in Gilze, begin mei van dit jaar.