In het weekend van 6, 7 en 8 mei vond de openingsexpositie van Stichting KuBra plaats in
De Steenfabriek te Gilze. Drie dagen lang presenteerde 30 kunstenaars zich in dit karakteristieke gebouw, om zo een beeld te geven van de grote groep creatieve mensen die op verschillende niveaus actief zijn in Brabant. Vrijdagavond werd de tentoonstelling om 19.00 uur feestelijk geopend. Peter Hendriks (oprichter Stichting KuBra) en Maykel Schoonus (voorzitter) heette iedereen welkom, waarna Ine Vermeer (eigenaresse Steenfabriek Gilze) iets vertelde over de historie van de Steenfabriek. Willem Starreveld (locoburgemeester Gilze) verrichtte tot slot met een korte speech, waarin hij de vele bezoekers uit heel Brabant iets over de Gemeente Gilze vertelde, de officiële opening. Zo’n 130 bezoekers bezochten deze openings avond en bewonderde de ruim 90 kunstwerken. De 30 aanwezige kunstenaars vertelde graag over hun werk aan het aanwezige publiek. Ook op zaterdag en zondag bezochten ruim 160 bezoekers deze eerste expositie van KuBra. Deze dagen waren veel van de kunstenaars persoonlijk aanwezig.

Uitnodiging_Overzichtstentoonstelling