Mededeling:

1 juli 2017 opening nieuwe galerie van KuBra-Kunstenaars Uit Brabant

Galerie KuBra presenteert: ‘Verassend!!’

De galerie van stichting KuBra terug in binnenstad van ’s-Hertogenbosch

Op 1 januari sloten de galeriedeuren voor stichting KuBra in de Schilderstraat 17a. Nu, een half jaar later is een nieuwe galerie weer een feit en worden de deuren geopend aan  het Burgemeester Loeffplein 64!

Op zaterdag 1 juli om 15.00 uur wordt in het pand aan het Burgemeester Loeffplein 64 5211 RX ’s-Hertogenbosch, tegenover Het Kunstatelier en Kurtface, de nieuwe Galerie van stichting KuBra onder leiding van Wilma de Turck officieel en feestelijk geopend.  De voetgangerspassage naar parkeergarage De Tolbrug is nu geheel gevuld met kunstenaars en ambachtslieden!

Door de eigen galerie biedt KuBra direct een podium aan haar leden. Hier draait alles om de kunstenaars. Zij exposeren, zij bemensen de exposities en er wordt door de kunstenaars ingericht, geselecteerd en gecommuniceerd over de kunst. Daarnaast zullen er door de kunstenaars workshops en lezingen gehouden gaan worden.

De tijdelijke expositieruimte aan het Burgemeester Loeffplein, onderdeel van winkelcentrum De Arena, gelegen in de passage van parkeergarage Tolbrug, is mede mogelijk gemaakt door VOLOP Den Bosch, BNP, Gaphh Leegstandsbeheer en de eigenaar Aberdeen.

Door de samenwerking van deze partijen, kunstenaars en ambachtslieden houden we de Kunst in Brabant en ‘s-Hertogenbosch levend en toegankelijk voor iedereen!

Vanaf juli zullen er wisselende exposities zijn, steeds voor periodes van vier weken, waar iedere keer weer een afwisselend en verrassend deel van KuBra zich zal presenteren aan ‘s-Hertogenbosch, Brabant en ver daarbuiten. In de weekenden wordt u ontvangen door één van onze kunstenaars,  vrije toegang.

Openingstijden:

• donderdag t/m zaterdag van 13 tot 17 uur
  • iedere 1ste zondag van de maand van 13 tot 17 uur en op afspraak.
  • Vrije toegang

Vindbaarheid:

• Vindbaarheid: de Galerie is gelegen in de passage parkeergarage Tolbrug. Vanuit het plein (t.o. ANWB) voetgangerspassage parkeergarage Tolbrug, laatste pand links.
  • Vanuit de parkeergarage, onderaan de trap, eerste pand rechts in de passage.

Parkeren:

Met ingang van 1 januari 2017 wordt het pand aan de Schilderstraat 17a verbouwd tot appartementen en moeten  KuBra, Het Kunstatelier en Zeefdrukatelier Kurtface verhuizen. Vanaf januari zijn zij, mede dankzij VOLOP ‘s-Hertogenbosch niet dakloos en betrekken een mooi pand aan het Burgemeester Loeffplein 68 in ‘s-Hertogenbosch.

Vanaf 4 maart neemt Galerie KuBra haar intrek in het Kruithuis aan de Citadellaan 7, maar tot die tijd heeft ze haar kantoor aan het Burgemeester Loeffplein en voorziet ze daar de etalages van Kunst van Brabantse Kunstenaars. (meer informatie)

1    20140903_173820     20141015_170141

Een vaste stek in de hoofdstad van Brabant is een hele goede zet gebleken. De bekendheid van stichting KuBra is hierdoor sterk gegroeid in Brabant én ook daarbuiten. Het heeft ons nu weer nieuwe kansen geboden om intensiever samen te gaan werken met andere culturele partijen in ’s-Hertogenbosch.

Een pand waar al 20 jaar grafiekatelier Kurtface en galerie Ietsmooisaandemuur.nl zijn gevestigd. Kurtface staat zeer goed bekend in het culturele circuit, ook is hier een lijstenmakerij en kunstuitleen gevestigd. De expositieruimte van Ietsmooisaandemuur.nl maakt plaats voor KuBra. Grafiekatelier Kurtface, de lijstenmakerij en de kunstuitleen blijven gevestigd in de andere ruimtes!

Galerie KuBra heeft 2 mooie ruimtes  op de begane grond met eigen ingang! Door de duurzame samenwerking met de andere partijen zullen er meer kansen en mogelijkheden gecreëerd gaan worden, denk hierbij o.a. aan het geven van demonstraties, workshops en lezingen.

De laatste expositie in de Schilderstraat 17a…… lees meer

Foto’s actuele expositie: fotografie Gerard Monté

Exposities Galerie KuBra

KIM VERHOEF - 'Hidden Emotions'.
Expositie KLEURKRACHT, 24 juni t/m 9 juli 2017.

Ieder mens ervaart soms emoties die hij liever voor zichzelf houdt. De buitenwereld wil graag vrolijke sterke mensen zien. In de huidige tijdsgeest is dat voor velen zeer zwaar... Kim is zowel digital artist als fotograaf. Haar digitale werk is ontstaan in een periode van ziekte toen zij niet kon fotograferen. De drang om te creëren heeft zich toen gemanifesteerd in het maken van digitale schilderijen en tekeningen. Zowel in haar werk als fotograaf als digital artist laat zij zich leiden door wat zich op persoonlijk vlak aandient. In al haar werken komt de emotionele expressie tot uiting. Zo valt vaak af te lezen in wat voor emotionele periode zij zichzelf bevond.
Website: www.kimverhoef.com

‘Kleurkracht’ is een gevarieerde expositie met schilderijen en sculpturen van 12 Brabantse kunstenaars. Mens, natuur en kleur, zijn de overkoepelende thema’s, uitgebeeld in diverse stijlen. Zo zijn er realistische stillevens te bewonderen, maar ook mixed media en abstracte schilderijen, zeefdrukken, en originele beelden. Kortom de moeite van het bezichtigen waard!

Galerie de Verdieping, Industrieweg 16, 5066 XJ te Moergestel. 24 juni t/m 9 juli 2017. Zaterdagen geopend van 13.00 tot 17.00 uur en zondagen van 11.00 tot 17.00 uur. 24 juni 14:00 de feestelijke opening. www.stichtingkubra.nl

PATRICE VERMEER - 'Kleurrijke landschappen'.
Expositie KLEURKRACHT, 24 juni t/m 9 juli 2017.

Ze schildert graag landschappen, vaak uit haar directe omgeving. Op haar eigen manier abstraheert ze de landschappen en geeft er zo een eigen sfeer aan. Patrice laat zich vooral inspireren door bloemen en landschappen. Dit alles legt ze vast met haar camera. Deze fotoverzameling dient als basis voor haar werk. Ze laat graag duidelijke structuren zien en werkt graag met warme kleuren, daarom heeft olieverf haar voorkeur. Ze is op zoek naar een zekere abstractie, haar werk blijft in ontwikkeling, het kan altijd beter.
Website: www.patricevermeer.nl

De interessante expositie 'Kleurkracht' in Galerie De Verdieping in Moergestel is geopend en meer dan de moeite waard! Morgen 25 juni zijn de kunstenaars Marlene van Alphen en Greetje Oldewarris aanwezig. Geopend iedere zaterdag en zondag t/m 9 juli. zaterdags van 13 tot 17 uur, zondags van 11 tot 17 uur. Toegang gratis. Welkom! ... Meer...Minder...

Vandaag 24 juni om 14.00 uur de feestelijke opening van de expositie 'Kleurkracht' in Galerie De Verdieping - Industrieweg 16 in Moergestel. Met een optreden van singer-songwriter Robert Munning. Hapje, drankje, vrije entree. Welkom! ... Meer...Minder...

MELANIE VAN DER HEIJDEN - 'Verrassing & Verwondering'.
Expositie KLEURKRACHT, 24 juni t/m 9 juli 2017.

Haar werk kenmerkt zich door grafische, krachtige lijnen en het gebruik van verrassende voorwerpen in de acrylverf. Hout, stof, een oude postzegel, het zilveren lepeltje van oma, je kunt ze zomaar in haar schilderijen terug vinden. Deze werkwijze zorgt voor een spannende gelaagdheid en structuur op het doek. Hoe langer men kijkt, hoe meer men ontdekt. Melanie wil haar toeschouwer dan ook uitnodigen om het doek te onderzoeken en hoopt zo te zorgen voor een verrassing, verwondering of herinnering. In het schilderproces zoekt zij voortdurend naar een balans tussen grafisch en schilderachtig, eenvoud/rust en spanning. De in verf verwerkte materialen vertellen vaak een verhaal of staan ergens symbool voor.
Website: www.melanievdheijden.nl