Galerie KuBra den Bosch

1 juli 2017 opening nieuwe galerie van KuBra-Kunstenaars Uit Brabant

Galerie KuBra presenteert: ‘Verassend!!’

De galerie van stichting KuBra terug in binnenstad van ’s-Hertogenbosch

Op 1 januari sloten de galeriedeuren voor stichting KuBra in de Schilderstraat 17a. Nu, een half jaar later is een nieuwe galerie weer een feit en worden de deuren geopend aan  het Burgemeester Loeffplein 64!

Op zaterdag 1 juli om 15.00 uur wordt in het pand aan het Burgemeester Loeffplein 64 5211 RX ’s-Hertogenbosch, tegenover Het Kunstatelier en Kurtface, de nieuwe Galerie van stichting KuBra onder leiding van Wilma de Turck officieel en feestelijk geopend.  De voetgangerspassage naar parkeergarage De Tolbrug is nu geheel gevuld met kunstenaars en ambachtslieden!

Door de eigen galerie biedt KuBra direct een podium aan haar leden. Hier draait alles om de kunstenaars. Zij exposeren, zij bemensen de exposities en er wordt door de kunstenaars ingericht, geselecteerd en gecommuniceerd over de kunst. Daarnaast zullen er door de kunstenaars workshops en lezingen gehouden gaan worden.

De tijdelijke expositieruimte aan het Burgemeester Loeffplein, onderdeel van winkelcentrum De Arena, gelegen in de passage van parkeergarage Tolbrug, is mede mogelijk gemaakt door VOLOP Den Bosch, BNP, Gaphh Leegstandsbeheer en de eigenaar Aberdeen.

Door de samenwerking van deze partijen, kunstenaars en ambachtslieden houden we de Kunst in Brabant en ‘s-Hertogenbosch levend en toegankelijk voor iedereen!

Vanaf juli zullen er wisselende exposities zijn, steeds voor periodes van vier weken, waar iedere keer weer een afwisselend en verrassend deel van KuBra zich zal presenteren aan ‘s-Hertogenbosch, Brabant en ver daarbuiten. In de weekenden wordt u ontvangen door één van onze kunstenaars,  vrije toegang.

Foto’s exposities galerie Gerard Monté:

Openingstijden:

• donderdag t/m zaterdag van 13 tot 17 uur
  • iedere 1ste zondag van de maand van 13 tot 17 uur en op afspraak.
  • Vrije toegang

Vindbaarheid:

• Vindbaarheid: de Galerie is gelegen in de passage parkeergarage Tolbrug. Vanuit het plein (t.o. ANWB) voetgangerspassage parkeergarage Tolbrug, laatste pand links.
  • Vanuit de parkeergarage, onderaan de trap, eerste pand rechts in de passage.

Parkeren:

Met ingang van 1 januari 2017 wordt het pand aan de Schilderstraat 17a verbouwd tot appartementen en moeten  KuBra, Het Kunstatelier en Zeefdrukatelier Kurtface verhuizen. Vanaf januari zijn zij, mede dankzij VOLOP ‘s-Hertogenbosch niet dakloos en betrekken een mooi pand aan het Burgemeester Loeffplein 68 in ‘s-Hertogenbosch.

Vanaf 4 maart neemt Galerie KuBra haar intrek in het Kruithuis aan de Citadellaan 7, maar tot die tijd heeft ze haar kantoor aan het Burgemeester Loeffplein en voorziet ze daar de etalages van Kunst van Brabantse Kunstenaars. (meer informatie)

1    20140903_173820     20141015_170141

Een vaste stek in de hoofdstad van Brabant is een hele goede zet gebleken. De bekendheid van stichting KuBra is hierdoor sterk gegroeid in Brabant én ook daarbuiten. Het heeft ons nu weer nieuwe kansen geboden om intensiever samen te gaan werken met andere culturele partijen in ’s-Hertogenbosch.

Een pand waar al 20 jaar grafiekatelier Kurtface en galerie Ietsmooisaandemuur.nl zijn gevestigd. Kurtface staat zeer goed bekend in het culturele circuit, ook is hier een lijstenmakerij en kunstuitleen gevestigd. De expositieruimte van Ietsmooisaandemuur.nl maakt plaats voor KuBra. Grafiekatelier Kurtface, de lijstenmakerij en de kunstuitleen blijven gevestigd in de andere ruimtes!

Galerie KuBra heeft 2 mooie ruimtes  op de begane grond met eigen ingang! Door de duurzame samenwerking met de andere partijen zullen er meer kansen en mogelijkheden gecreëerd gaan worden, denk hierbij o.a. aan het geven van demonstraties, workshops en lezingen.

De laatste expositie in de Schilderstraat 17a…… lees meer

Zaterdag 25 november van 13 tot 17 uur in galerie KuBra: kunstenaar Jef Hendriks. ... Meer...Minder...

A.s. zaterdag 25 november van 13.00 tot 17.00 uur is tijdens de expositie ‘Water naar de Zee’ in galerie KuBra kunstenaar Jef Hendriks aanwezig en vertelt over zijn werk. Meer informatie : www.sti...

Meer informatie : www.stichtingkubra.nl

UITGELICHT: Jef Hendriks (Helmond)
Verhalen van de Zee
In de afgelopen jaren heeft Jef veel ‘groot’ landschappelijk werk - veelal in de vorm van een serie - gemaakt waarmee hij belevingen probeert over te brengen. Deze serie ‘Verhalen van de Zee’ vormt daarop een eerste uitzondering.
Met een achttal kleine miniaturen ondersteund met een gedicht vertelt hij verhalen die de zee hem heeft gebracht. De serie is
opgetekend op het strand van Conche des Baleines op Île de Ré (FR). Deze werkjes vormen gezamenlijk één serie en zijn als digitale grafiek het begin van een nieuwe weg in verbeelding middels grafisch werk.

Jef was bijna veertig jaar werkzaam in de wereld van de hulp- en dienstverlening. Vanaf 2009 is hij fulltime actief als fotograaf en schrijver. In de basis is hij op dit gebied autodidact. In de jaren 2009-2012 ontwikkelt hij zich verder bij het Centrum voor de Kunsten in Eindhoven. In de loop van de jaren daarna volgt hij diverse workshops op het gebied van fotografie, design en grafische vormgeving. Vanaf 2017 volgt hij de lessen Vrije Grafiek aan de Academie voor Schone Kunsten in Arendonk (B).
Als fotograaf en schrijver verbindt hij meer dan eens woord en beeld met elkaar. Zo geeft hij vorm en inhoud aan observaties van het leven. Zo geeft hij uiting aan waar hart en hoofd mee in de weer zijn. Steeds vaker tracht hij beelden te creëren waar de kijker 'in kan stappen' en een eigen verhaal kan beleven. Een deel van zijn werk in de afgelopen jaren heeft geleid tot een expositie en/of een boekuitgave. Naast zijn individuele artistieke werk is hij actief bij Collectief in BEELD.
Meer informatie over Jef is te vinden op zijn site: www.jef-hendriks.kunstinzicht.nl

Burgemeester Loeffplein 64
(voetgangerspassage parkeergarage Tolbrug)
5211RX ‘s-Hertogenbosch
Bezoek Den Bosch Winkelcentrum Arena Den Bosch

Galerie KuBra presenteert: ’Wintersalon’ van 20 december t/m 20 januari 2018

In Galerie KuBra gaat op woensdag 20 december de ‘Wintersalon’ van start, een overzichtstentoonstelling in salonopstelling met 35 Brabantse kunstenaars. Tijdens de Kerstfair zijn veel kunstenaars aanwezig en vertellen over hun werk. De expositie loopt tot 20 januari 2018.

De kerstdagen zijn een mooie gelegenheid om de handen ineen te slaan en om de eerste aanzet te geven tot een levendige sociaal/culture invulling van de passage in de oude wijk De Pijp. Op 20 december om 11.00 uur start ook de Kerstfair. 5 Dagen lang staat de overdekte voetgangerspassage aan het Burgemeester Loeffplein in ‘s-Hertogenbosch in het teken van Kunst, Design en Ambachten in Kerstsfeer!

Woensdag 20 december om 11.00 uur is de feestelijke officiële opening en toasten we op de toekomst!

Burgemeester Loeffplein 64
Gerard van Selst

Expositie galerie KuBra presenteert: Wintersalon

december 20, 2017, 11:00am - januari 20, 2018, 10:00am