Tentoonstelling KuBra presenteert: ‘Diversities’ – Hofke van Chantraine – Oud-Turnhout (B)

Op zaterdag 29 augustus 15.00 uur opent in de schilderachtige voormalige pastorie ‘het Hofke van Chantraine’ in Oud-Turnhout (B) de expositie ‘Diversities’ – een brede selectie van kunstenaars uit KuBra. De voorzitter van het Kunst- en erfgoedcentrum Hofke van Chantraine en voorzitter van Toerisme Oud-Turnhout, Jan Aerts, opent de tentoonstelling.

Het kunstenaars collectief KuBra (Kunstenaars uit Brabant) kent ruim 125 leden die allemaal werken en wonen in Brabant (NL). De kunstenaars hebben als doel om hun werk gezamenlijk te exposeren in verschillende samenstellingen, op diverse locaties in Nederland en België.

In het Hofke van Chantraine presenteert KuBra 10 kunstenaars met een selectie van twee- en driedimensionaal werk: An Brzoskowski, Ankie van Dijk, Marlies Heere, Victor van de Lande, Patries Landwehr, Arma van Rijsbergen, Josemieke Segers, Rein van Uden, Dirk Verberne en Rob Zweerman (tevens curator) vormen samen de tentoonstelling ‘Diverstities’.

Deze groep kunstenaars toont u een grote diversiteit aan werk in een mix van abstract en figuratief: landschappen, portretten, naaktmodel, fijnschilderkunst, grafiek, tekeningen, edelsmeedwerk, sculpturen in staal, steen en keramiek.

Werk dat representatief is voor de verscheidenheid en veelzijdigheid van kunstenaars binnen KuBra. Wij nodigen u van harte uit om de diversiteit waarmee deze kunstenaars zich uiten te komen bewonderen; Verschillend in werk, materiaal en werkwijze maar gelijk in hun passie voor de kunst die zij graag met u willen delen.

Kunst en erfgoed centrum Hofke van Chantraine, Kerkstraat 46 – B2360 Oud-Turnhout. Expositie loopt van 28 augustus tot en met 13 september 2015 en is 3 weekenden, van vrijdag t/m zondag van 12.00 tot 17.00 uur te bezoeken. Tijdens de openingstijden wordt u ontvangen door onze kunstenaars. Toegang gratis.

Kunst en erfgoed centrum Hofke van Chantraine

Kerkstraat 46 – 2360 Oud-Turnhout

Tel +32(0)14 47 94 94

www.hofkevanchantraine.be

Opening                              Feestelijke opening zaterdag 29 augustus 2015 om 15.00 uur

Openingstijden:              28 – 29 – 30 augustus van 12 tot 17 uur.

4 – 5 – 6 september van 12 tot 17 uur.

11 – 12 – 13 september van 12 tot 17 uur.

Toegang gratis

Stichting KuBra:

Website:             www.stichtingKuBra.nl / www.brabantsekunstenaars.exto.nl

E-mail:                  info@stichtingKuBra.nl

Secretariaat       wilma@stichtingKuBra.nl

06-38895119 (Wilma de Turck)

Curator:               Rob Zweerman (06-55107378)