Stichting KuBra presenteert: “Hartverwarmend” in Kunst op Locatie te Gemert

Op zaterdag 10 oktober 2015 om 16.00 uur vindt in Kunst op Locatie te Gemert de feestelijke opening plaats van de expositie Stichting KuBra presenteert: “Hartverwarmend”.

De zusjes Isabelle en Suzette Hendriks, woonachtig te Vught, vormen een harmonieus zangduo. Zij zullen de expositie openen met een mix van eigen nummers en covers. Isabelle en Suzette hebben de juiste formule gevonden om mensen met hun muziek over keuzes, dromen en realiteit te raken.

Het kunstenaars collectief KuBra (Kunstenaars uit Brabant) kent ruim 125 leden die allemaal werken en wonen in Brabant (NL). De kunstenaars hebben als doel om hun werk gezamenlijk te exposeren in verschillende samenstellingen, op diverse locaties in Nederland en België.

Elf van deze Brabantse kunstenaars tonen hun werk: Henny Adank, Pierre van Hemert, Tineke Kleij-van den Boomen, Lilian Steenhuisen, Kitty Tijbosch, Thea Bijl, Tushi Nicolasen, Patrice Vermeer, Leny de Vos-van Erp, Emerentia van Vroenhoven en Marianne van Zeeventer.

Bovengenoemde kunstenaars tonen hun werk ontstaan vanuit hun hart in een mix van zowel realisme als surrealisme en abstract op doek en in 3D. De kunstenaars hebben aan hun gevoelens uitdrukking gegeven door gebruik te maken van diverse producten zoals brons, acrylverf, olieverf, emaille, kleurpotlood, gemengde technieken, gouache, zink, natuurvondsten, hout, koper, perspex, arduin, marmer, lood, bladgoud en serpentijn. Een hartverwarmend en kleurrijk geheel.

Wij nodigen u van harte uit om deze hartverwarmende met passie gemaakte kunstwerken te komen bewonderen. Laat u meeslepen in de verscheidenheid en veelzijdigheid van deze kunstenaars uit Brabant.

Kunst op Locatie, Pandelaar 4, 5421 NH Gemert. De expositie loopt van 10 oktober tot en met 25 oktober 2015 en is geopend op zaterdag en zondag van 11.00 tot 17.00 uur. Tijdens de openingstijden wordt u ontvangen door onze kunstenaars. Toegang gratis. U bent van harte welkom

De kunstenaars

Henny Adank (Breda); Gedreven door het materiaal (kleurpotlood) en zoekend naar voorwerpen waarbij lichtinval, schaduw, plooien en kleur een rol spelen, is Henny bijna dagelijks bezig met tekenen.

Pierre van Hemert (Uden); Pierre toont uit zijn uitgebreide oeuvre een mix van kleurrijke surrealistische en naturalistische schilderijen, die de toeschouwer meevoeren in de gevoels- en gedachten wereld van de schilder.

Tineke Kleij-van den Boomen (Sint Oedenrode); Tineke’s schilderijen ontstaan uit wat zij onbewust hoort, voelt en aangereikt krijgt vanuit de leegte en de stilte in haar hart.

Lilian Steenhuisen (Rosmalen); Lilian maakt figuratieve beelden. Haar beelden kenmerken zich als slank, sierlijk, soms met overdrijving, vaak met humor.

Kitty Tijbosch (Lieshout); Kitty schildert intuïtief. Het stoeien met verf laat haar vermogen en onvermogen zien, haar geloof en ongeloof, haar wereld en andere, haar grenzen die ze wel wil maar niet altijd kan doorbreken.

Thea Bijl (Steensel); Dieren nemen een belangrijke plaats in haar leven in. Thea kijkt graag naar deze dieren en dan komt de behoefte naar boven om ze op het doek vast te leggen.

Tushi Nicolasen (Sint Anthonis); Schilderen is niet alleen een proces van kijken, kiezen en van uitproberen zegt Tushi over haar werk maar ook van weglaten, opnieuw beginnen of af te keuren.

Patrice Vermeer (Vught); Patrice laat zich vooral inspireren door bloemen en landschappen. Dit alles legt ze vast met haar camera. Deze fotoverzameling dient als basis voor haar werk.

Leny de Vos-van Erp (’s-Hertogenbosch); Leny werkt graag zonder vooropgezet doel. Puur, vanuit gevoelens en ervaringen die in haar ontstaan, soms sluimerend aanwezig zijn en pas echt zichtbaar worden op doek.

Emerentia van Vroenhoven (Breda); Emerentia heeft een enorme passie voor haar werk, waarbij doordacht wordt gewerkt aan diverse studies om uit te komen op een perfecte compositie en kleurgebruik.

Marianne van Zeeventer (Veghel); Steen is Marianne’s passie. Vooral harde steensoorten, zoals diabas, arduin, marmer en ook serpentijn, bewerkt ze tot abstracte, vaak strakke vormen die “leven”.

KuBra (Kunstenaars Uit Brabant) is een stichting, opgericht op 17 februari 2011, met als doel het samenbrengen van Brabantse kunstenaars en het stimuleren van onderlinge samenwerking. Doordat kunstenaars zelf hun krachten bundelen, kunnen zij samen een organisatie vormen waaruit blijkt dat kunst niet weg te denken is uit onze samenleving. Ook wil KuBra een podium bieden voor haar leden. Dit werd de afgelopen jaren steeds gedaan door tijdelijke exposities op diverse plekken in Brabant en in België.

In ’s-Hertogenbosch hebben zij een thuishaven gevonden van waaruit het netwerk verder uitgebreid wordt en KuBra een goede naamsbekendheid opbouwt, binnen én buiten Brabant.

Vanaf 6 september 2014 is de Galerie van Stichting KuBra gevestigd in de Schilderstraat 17a te ’s-Hertogenbosch. Dit pand is een pand waar al 20 jaar grafiekatelier Kurtface en Galerie Ietsmooisaandemuur.nl waren gevestigd. Het pand is aangepast en de vernieuwde opzet werd op 6 september 2014 gepresenteerd als een nieuw samenwerkingsverband.

Kunst op Locatie

Pandelaar 4

5421 NH Gemert.

Stichting KuBra:

Website:               www.stichtingkubra.nl / www.brabantsekunstenaars.exto.nl

E-mail:                   info@stichtingkubra.nl

Secretariaat          wilma@stichtingkubra.nl

Telefoon               06-38895119 (Wilma de Turck)

Opening                zaterdag 10 oktober 2015 om 16.00 uur

Openingstijden: 10 oktober t/m 25 oktober 2015, zaterdag en zondag 11.00 – 17.00 uur