Tot 31 december biedt  Zeefdrukatelier Kurtface honderden zeefdrukken aan tegen sterk gereduceerd tarief. De laatste kans tot aankoop van originele en gesigneerde grafiek in de aankomende cadeaumaand. Ook in De Kunstwinkel worden unieke betaalbare kunstwerkjes van regionale kunstenaars aangeboden.

Op 1 januari 2017 moet zeefdrukatelier Kurtface na 25 jaar noodgedwongen de deuren aan  Schilderstraat 17a te ‘s-Hertogenbosch sluiten. Na een gerechtelijke procedure en een maas in de wet,  is de huur opgezegd door de huidige eigenaar van het pand, die er appartementen wil realiseren. Om die reden organiseert Kurtface in samenwerking met KuBra (kunstenaars uit Brabant) en De Kunstwinkel een laatste grote grafiek- en verkooptentoonstelling. Oud en nieuwe grafisch werk uit het omvangrijke archief en originele kunstwerkjes van regionale kunstenaars.

In 1991, de beginperiode, was het vooral een atelier en grafische werkplaats. Wim Habraken maakte samen met twee andere vennoten grote producties. In de loop der tijd is hij alleen verder gegaan en is zich meer gaan richten op de verkoop van werken die hij had gemaakt. De galerie en lijstenmakerij  bleven; samen met Gerard van Selst, onder de noemer ‘Iets moois aan de muur.nl’.

In 2012 sloot stichting KuBra zich, een collectief waarin inmiddels ruim 125 Brabantse kunstenaars onder leiding van Wilma de Turck, de krachten bundelen. Het atelier kon overleven doordat er workshops werden gegeven en grafisch ontwerpers werden begeleid.

Met pijn in het hart zullen we dit pand gaan verlaten en afscheid nemen van de karakteristieke en ‘beruchte’ Schilderstraat. Wat we hier hebben opgebouwd, kunnen we niet 1-2-3 realiseren op een andere plek. We gaan een nieuwe samenwerking aan met STOK en het Kruithuis. Van maart tot en met juli 2017 vindt de galerie KuBra onderdak in het Kruithuis; ook de workshops van Kurtface en in de toekomst ook andere kunstenaars kunnen hier plaatsvinden. Voor het zeefdrukatelier en de Kunstwinkel zijn we nog op zoek naar een geschikte locatie in het hart van ’s-Hertogenbosch. Suggesties zijn zeer welkom op kurtface@planet.nl of info@stichtingkubra.nl.