posterMVDG_2016-2Oktober 2016: Grafiek en activiteiten in galerie KuBra en Zeefdrukatelier Kurtface tijdens expositie ‘Oud en Nieuw’.

De laatste grote overzichtstentoonstelling in de Schilderstraat 17a.

Zeefdrukatelier Kurtface, gaat na 25 jaar haar deuren in de Schilderstraat 17a (gedwongen) sluiten, daarom vanaf 1 oktober een laatste grote GRAFIEKtentoonstelling!

Op zaterdag 1 oktober om 15.00 uur, tijdens de Atelier Route 2016, wordt in het kader van de landelijke Maand van de Grafiek 2016, de expositie ‘Oud & Nieuw’ officieel en feestelijk geopend. Met vanaf 14.00 uur muziek van DJ Nikki Nordmann.

In samenwerking met stichting KuBra-kunstenaars uit Brabant- organiseert zeefdrukatelier Kurtface in de Schilderstraat 17a een expositie van nieuw en oud grafisch werk en wordt er iedere zaterdag in eigen atelier een workshop gegeven door o.a. Wim Habraken(zeefdruk) , Chika Ito (zeefdruk) en Marion van Bergen(houtsnede). Doorlopend zijn er ook zeefdrukdemonstraties. Meer info en aanmelden voor de workshops kan op www.stichtingkubra.nl.

Nieuw grafisch werk wordt getoond van o.a. de Brabantse kunstenaars Jan Peter van Opheusden, Renée Middelkoop, Marion van Bergen en Diana van Oort.

Zeefdrukatelier Kurtface gaat na 25 jaar verhuizen en geeft tijdens de grafiekmaand een grote overzichtspresentatie uit het omvangrijke archief. Er zullen o.a. affiches te zien zijn uit de krakersperiode uit de 70/80er jaren en vele special editions en epreuves d’artiste.

Galerie KuBra-Zeefdrukatelier Kurtface, Schilderstraat 17a, 5211NB ‘s-Hertogenbosch.

Officiële opening op zaterdag 1 oktober 15.00 uur. De expositie loopt van zaterdag 1 oktober tot en met zondag 30 oktober.

De workshops worden gegeven op zaterdag 8 oktober (Chika Ito-inloop zeefdruk), 15 oktober (Wim Habraken-zeefdruk) en 22 oktober (Marion van Bergen-houtsnede) van 12 tot 17 uur. Meer informatie en aanmelden.

Galerie en zeefdrukatelier zijn geopend donderdag tot met zondag van 13 tot 17 uur en op afspraak. Toegang gratis.